Recursos de música

Alguns recursos de música per utilitzar a l’aula:

Música de poetes és l’espai virtual on la poesia i la música dialoguen, on podeu escoltar versos i llegir cançons, on veureu com artistes i poetes es (re)interpreten i amplifiquen les seves veus.
Història de la música. L’objectiu d’aquest bloc és mostrar les músiques de totes les èpoques i cultures del món, de manera clara, directa i equitativa. Així doncs, s’ofereix una visió general de la música universal basada en l’escolta activa. S’estructura en cinc categories principals: antiguitat, clàssica, moderna, electrònica, músiques del món
Dones compositores. Aquest projecte neix amb l’objectiu de fer visibles intèrprets i compositores amb grans aptituds i virtuosisme, que només pel fet de ser dones no van poder dedicar-se amb plenitud a la música. El treball vol reivindicar el paper de la dona compositora en la història de la música que, tret de molt poques excepcions, mai apareix als llibres de text ni als programes educatius.
Chrome Music Lab és un espai web que fa més accessible l’aprenentatge de la música través d’experiments pràctics i divertits. Consta de diverses eines en les quals es pot experimentar amb la melodia, el ritme, les ones, les freqüències, els espectrogrames, la roda de veu, els harmònics, els timbres … en total, unes 12 aplicacions a través de les quals els nostres alumnes poden experimentar.
Proposta didàctica que té com a objectiu sensibilitzar i conscienciar l’alumnat sobre els processos de violència de gènere i les diferents formes de maltractament, empatitzar amb les persones que veuen vulnerats els seus drets fonamentals i desvetllar els estereotips culturals-sexistes que existeixen en les relacions, amb la finalitat de desenvolupar la cultura d’igualtat mitjançant l’ús de mètodes recreatius com poden ser les cançons.
Guies didàctiques. Material de treball a l’aula. Cada apartat és una proposta de classe que pot funcionar comuna unitat didàctica autònoma sobre una de les obres i que pot incloure material suficient per a diverses sessions,en funció de el desenvolupament que decideixi el docent. Els objectius i continguts es troben inscrits en el currículum de
la matèria de música. Es tracta, en definitiva, d’un material flexible i obert que permet al docent ajustar ad hoc en funció de les seves necessitats, els seus interessos i el seu temps.
Joc musical amb el qual es poden crear agradables melodies i permet aprendre no només conceptes musicals, sinó altres com formes geomètriques, colors, direccions, etc. d’una forma creativa i divertida.
El projecte La veu de la Terra està format per 9 cants i 8 clams intermedis. Va acompanyat de 44 activitats educatives, amb les seves programacions curriculars, destinades a ser treballades a les escoles i els instituts. Les programacions es complementen amb material didàctic.
Dossiers educatius del programa Escoles al Palau. Comprendre el ritual d’un concert, reconèixer repertoris i instruments, fomentar el respecte envers els intèrprets, aprendre a escoltar la música amb una actitud adequada i saber estar en silenci, són competències claus per aconseguir una escolta activa i més intel·ligent.
Recursos i eines digitals per a la matèria de música. Exemples de com integrar eines digitals audiovisuals i de computació per desenvolupar l’aprenentatge de les competències de l’àmbit artístic en la matèria de música. També de com transformar alguna activitat musical del centre a format digital i com ordenar els recursos en un espai virtual.
notes

XTEC. Recull de materials didàctics de música
En aquesta infografia interactiva podeu consultar els termes que fan referència a les parts del violí i de l’arquet.
Cada terme ofereix un enllaç a l’entrada completa corresponent de la Terminologia dels instruments musicals.
També teniu disponible la versió en pdf.