Promoció de la salut als centres educatius

Programes de la Subdirecció General de Promoció de la Salut per promoure la vida saludable també als centres educatius.

És un projecte internacional per promoure l’activitat física als centres educatius: 15 minuts en moviment – La Milla Diària / The Daily Mile. Aquest projecte té per objectiu que l’alumnat corri o camini de pressa durant quinze minuts al dia a l’aire lliure durant l’horari escolar en el moment escollit per l’escola. Més informació
En el marc del Programa de Revisió de Menús Escolars (PReME) s’ha actualitzat el document de Criteris alimentaris per a la contractació de la gestió del menjador dels centres educatius. Aquests criteris són aplicables en l’àmbit territorial de Catalunya i es basen tant en la Llei 17/2011, de 5 de juliol, de seguretat alimentària i nutrició, com en la guia L’alimentació saludable en l’etapa escolar.
Infografia i vídeo-càpsula “És temps de figues”. Amb aquesta infografia interactiva podreu descobrir dades curioses sobre les figues, informació sobre la producció, estacionalitat, aspectes nutricionals, recomanacions de consum i receptes…
En el marc del Programa de Revisió de Menús Escolars s’han treballat 3 exemples de programacions de menús escolars per als mesos de novembre, febrer i maig, així com les seves versions vegetarianes.  Les programacions de menús proposades compleixen amb els criteris per a menjadors escolars de la guia L’alimentació saludable en l’etapa escolar.
Pauses actives! En moviment a l’aula” és una guia per promoure la realització de l’activitat física  i “trencar” els períodes de sedentarisme amb petits temps d’activitat física dins la rutina de l’aula durant la jornada escolar, on l’alumnat passa la major part del dia assegut. La guia proposa diverses activitats físiques d’entre 5 i 10 minuts de durada, dissenyades per ser desenvolupades pel professorat, gairebé sense material específic i d’una manera senzilla, divertida i significativa per a l’alumnat.
L’Agència de Salut Pública de Catalunya ha actualitzat el seu espai “Vida saludable”, on es poden trobar els “Consells per a la tardor”.  Juntament amb temes tan dispars com la vacunació de la grip o els bolets, s’han actualitzat 3 espais amb un recull d’informació sobre activitat física i alimentació a l’entorn escolar i laboral, que podeu consultar als enllaços següents: Moure’s a l’escola, Menjar a l’escola, Tornar a la feina