Projecte “Ventana Cinéfila”

Ventana cinéfila  Programa educatiu en línia i gratuït dedicat a la comunitat educativa.

L’objectiu del projecte Ventana Cinéfila és portar el cinema als centres educatius amb un objectiu comú: la formació cinematogràfica dels espectadors del futur per ampliar la seva mirada social i la sensibilitat estètica a través de pel·lícules de recent producció a nivell europeu i iberoamericà. A través de la plataforma Filmin, Ventana Cinéfila posa a la disposició dels centres educatius una selecció de vintena de pel·lícules: vuit llargmetratges i 14 curtmetratges. Es tracta de títols que aborden, en els seus arguments, aspectes d’enorme actualitat social com la diversitat sexual i familiar, el repte migratori i la integració social, el desenvolupament mediambiental i l’emergència climàtica o la creació artística, entre altres temes.

Del total de 22 títols programats hi ha cinc pel·lícules d’animació. A més, cal destacar que diverses d’aquestes produccions han estat premiades en festivals internacionals i han rebut el suport de la crítica especialitzada.

Aquest curs amplia les seves dates de visionat oferint una selecció de vuit llargmetratges de molt diferents estils i temàtiques així com tres programes de curtmetratges que es podran veure en exclusiva per a escoles i instituts a través de la plataforma col·laboradora FILMIN (https://www.filmin.es/festival/ventana-cinefila).

Tot això anirà acompanyat de recursos didàctics per poder treballar a l’aula amb l’alumnat (dels 3 fins als 19 anys).

Ventana Cinéfila és un projecte de Profestivales21, associació professional que reuneix alguns dels festivals internacionals de cinema més importants del nostre país: Sevilla, Valladolid, Màlaga, Huelva i Sitges.

A primers de setembre s’obrirà el període de reserva per disposar de codis de visionat gratuïts.