Projecte Focus

El projecte Focus promou el desenvolupament de les competències clau de l’alumnat de primària i secundària mitjançant la creació i publicació de vídeos amb contingut curricular. L’objectiu del projecte és fomentar l’alfabetització mediàtica i informacional.

Aquest projecte pretén desenvolupar la competència digital dels docents i de l’alumnat, tot establint una xarxa per compartir coneixement. El projecte s’emmarca dins del Pla d’educació digital de Catalunya i treballa per potenciar i recollir produccions audiovisuals amb narrativa de sabers curriculars.

Feu-vos preguntes, investigueu-ne i creeu un vídeo! En aquest espai trobareu un vídeo explicatiu i recursos diversos per conèixer i treballar-ho. També hi trobareu unes guies didàctiques de suport que us pot ajudar en la generació d’idees, en el procés audiovisual i en la publicació.

Com aplicar a l’aula el projecte Focus per a la realització de vídeos curriculars de 2-3 minuts sobre sabers. El nodes del projecte inclou eines i recursos per treballar en la pre-producció, la producció i la post-producció. També trobareu unes guies didàctiques per ajudar-vos en tot el procés audiovisual.

El projecte FOCUS, que us convida a crear píndoles audiovisuals dels diferents sabers de forma senzilla: partir d’una pregunta, investigar, i crear un vídeo.

L’alumnat podrà desenvolupar les competències clau mitjançant la creació i publicació de vídeos amb contingut curricular, promovent l’aprenentatge entre iguals, i creant xarxa amb altres centres educatius per compartir coneixement.

Trobareu les guies didàctiques, plantilles, videotutorials i molts recursos més en el web del projecte FOCUS.