Premis de Recerca Jove

Premis de Recerca Jove per fomentar l’esperit científic del jovent (PRJ). En concret s’han convocat 78 premis a treballs de recerca i 11 premis a centres d’educació secundària de Catalunya. El pressupost global de la convocatòria és de 93.800 euros.

Els estudiants beneficiaris han de tenir entre 14 i 23 anys, haver cursat 3r i 4t d’educació secundària obligatòria (ESO), batxillerat o cicles formatius de grau mitjà o superior durant el curs 2020-2021 i haver fet el treball de recerca durant aquest curs.

Aquesta convocatòria ofereix 70 premis de 850 euros cadascun de qualsevol temàtica (amb una menció especial sobre Josep Maria Fuset i Tubià) i 8 premis de 850 euros en temàtiques concretes:

– Premi Reginó al millor treball de recerca sobre les dones i les seves aportacions a la societat i també el centre d’ensenyament secundari que s’hagi distingit per impulsar l’interès en aquesta temàtica, atorgat conjuntament amb l’Institut Català de la Dona (ICD).
– Premi INEFC al millor treball que fomenti l’interès per la recerca en temes relacionats amb les ciències de l’activitat física i l’esport, que reconeixerà el millor treball de recerca en aquest àmbit, atorgat conjuntament amb l’Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC).
– Premi ICIP Alfons Banda als dos millors treballs de recerca que promoguin l’anàlisi i l’obtenció de resultats en el camp teòric de la construcció d’una cultura de pau o l’aplicació pràctica de la gestió no violenta dels conflictes, atorgat conjuntament amb l’Institut Català Internacional per la Pau (ICIP).
– Premi Ramon Muntaner al millor treball en ciències humanes, socials o naturals que plantegi una proposta d’aplicabilitat en qualsevol àmbit de l’educació, i que proposi algun element o recurs que pugui contribuir al desenvolupament local, atorgat conjuntament amb l’Institut Ramon Muntaner (IRMU).
– Premi EAPC Luciana Calvo als dos millors treballs de recerca que aportin reflexió, anàlisi i propostes sobre temes relacionats a algun dels tres àmbits temàtics de la Revista de Llengua i Dret, atorgat conjuntament amb l’Escola d’Administració Pública de Catalunya (EAPC).
– Premi TIC Salut Social al millor treball relacionat amb la salut digital en el camp sanitari i/o social que situï el pacient/ciutadà en el centre del sistema com agent de transformació digital, atorgat conjuntament amb la Fundació TIC Salut Social.

També s’han convocat 11 premis a centres d’educació secundària de Catalunya, 10 premis per fomentar la participació dels tutors i tutores i alumnes i un premi per impulsar l’interès per la recerca sobre les dones i les seves aportacions a la societat, atorgat conjuntament amb l’ICD.

La documentació s’ha de presentar via electrònica mitjançant l’apartat Tràmits del lloc web de la Generalitat de Catalunya.

El termini de presentació finalitza el dia 4 d’octubre de 2021.

Per a més informació, podeu consultar la convocatòria dels Premis de Recerca Jove per fomentar l’esperit científic del jovent (PRJ 2021) de l’AGAUR.