Parlem de racisme a les escoles

Aquesta guia es dirigeix al professorat de centres escolars i també la poden utilitzar altres persones que tinguin entre les seves responsabilitats la formació de la infància i l’adolescència perquè es tracta d’un recurs pedagògic sobre l’antiracisme.

El grup destinatari directe de les activitats plantejades són alumnes d’edats a partir de 12 anys. Es fa amb la finalitat de prevenir el racisme i promoure pràctiques d’acció positiva a les escoles.

Per fer ús de la guia hem de tenir present que el racisme és una estructura social que oprimeix i posa en desavantatge a una part important de la humanitat. Aquesta estructura està arrelada en la societat i, per tant, les persones poden tenir biaixos racistes, més o menys visibles o subtils, pel simple fet de formar part de la societat. És per això que la guia
comparteix informació clau per al professorat per tal que faci una primera lectura que motivi la seva autoreflexió i reconegui la necessitat de parar atenció a la seva manera de sentir, pensar i comunicar en l’aula. També, per a què prengui consciència dels propis biaixos racistes i de l’espai que ocupa en la comunitat educativa, per tal d‘iniciar accions antiracistes dins i fora de l’aula.

Guia en pdf