Mesures i suports universals en el centre educatiu

El Departament d’Educació ha publicat un nou monogràfic sobre Mesures i Suports Universals en el centre educatiu.

Aquest document s’ha elaborat amb el propòsit d’aportar orientacions i proporcionar elements als centres educatius per a la presa de decisions en la concreció de mesures i suports universals en el marc d’una atenció educativa inclusiva.

Les mesures i suports universals, descrits en els diferents apartats d’aquest document, no es poden entendre de manera aïllada o fragmentada atès el seu caràcter transversal i universal.

Participació de les famílies en la vida escolar

El Decret 150/2017 atorga un paper fonamental a les famílies en la consecució de l’escola inclusiva, a través de la col·laboració amb el centre educatiu i la participació activa.

Funcions de l’Administració educativa:

Tal com indica el Decret 150/2017 en el seu article 5, aquestes són les funcions de l’Administració educativa:

Correspon a l’Administració educativa:

a) Proporcionar models i orientacions de propostes educatives inclusives que donin resposta a tot l’alumnat.

b) Elaborar materials per a la formació i l’orientació dels centres, els docents i els professionals d’atenció
educativa i les famílies, en l’atenció a l’alumnat, i oferir formació específica sanitària sobre els dubtes més
freqüents referents als infants afectats de malalties minoritàries, cròniques i càncer.

c) Oferir models i orientacions per a l’organització dels centres.

d) Garantir la formació necessària als professionals dels centres i dels serveis educatius i de suport a les llars
d’infants, parvularis, escoles, instituts i instituts escola.

e) Garantir que els centres educatius disposin dels recursos necessaris, personals, metodològics i tecnològics,
per assegurar l’accessibilitat al currículum i promoure una millor adequació entre les capacitats dels alumnes i
el context educatiu.

f) Garantir les condicions d’accessibilitat arquitectònica i a la comunicació dels centres educatius.

g) Garantir la implicació i la corresponsabilitat de la comunitat educativa i social per afavorir l’escolarització
inclusiva i una atenció eficient dels alumnes i la seva continuïtat formativa.