El Departament d’Educació ha publicat un nou monogràfic sobre Mesures i Suports Universals en el centre educatiu.
Aquest document s’ha elaborat amb el propòsit d’aportar orientacions i proporcionar elements als centres educatius per a la presa de decisions en la concreció de mesures i suports universals en el marc d’una atenció educativa inclusiva.
Les mesures i suports universals, descrits en els diferents apartats d’aquest document, no es poden entendre de manera aïllada o fragmentada atès el seu caràcter transversal i universal.
Participació de les famílies en la vida escolar
El Decret 150/2017 atorga un paper fonamental a les famílies en la consecució de l’escola inclusiva, a través de la col·laboració amb el centre educatiu i la participació activa. |
Funcions de l’Administració educativa: Tal com indica el Decret 150/2017 en el seu article 5, aquestes són les funcions de l’Administració educativa: Correspon a l’Administració educativa: a) Proporcionar models i orientacions de propostes educatives inclusives que donin resposta a tot l’alumnat. b) Elaborar materials per a la formació i l’orientació dels centres, els docents i els professionals d’atenció c) Oferir models i orientacions per a l’organització dels centres. d) Garantir la formació necessària als professionals dels centres i dels serveis educatius i de suport a les llars e) Garantir que els centres educatius disposin dels recursos necessaris, personals, metodològics i tecnològics, f) Garantir les condicions d’accessibilitat arquitectònica i a la comunicació dels centres educatius. g) Garantir la implicació i la corresponsabilitat de la comunitat educativa i social per afavorir l’escolarització
|