La Coeducació a Catalunya, pràctiques de referència i reptes

 

El projecte La Coeducació a Catalunya, pràctiques de referència i reptes, desenvolupat durant el curs 2020-2021 de forma col·laborativa entre l’associació EduAlter i el Grup d’Educació i Gènere (GEG-UAB) de la Universitat Autònoma de Barcelona té com a objectius la visibilització de les pràctiques de referència en matèria de coeducació en centres d’educació secundària d’arreu de Catalunya, des d’un enfocament d’Educació per a la Justícia Global, i fer incidència en les polítiques públiques a partir de generar una anàlisi crítica de la normativa que funciona com a marc legislatiu d’aquestes pràctiques en el context català. Es tracta d’una recerca de  naturalesa  multi-modal que combina tècniques pròpies de les metodologies basades en les arts, i tècniques participatives, amb una aproximació eminentment qualitativa i emmarcada en la Investigació Activista Feminista (IAF) sobre la Coeducació a Catalunya. 

Les presentacions del projecte, que seran presencials, tot i que diu que la inscripció es fins el 24 de març es podrà fer fins el 31 de març.

Dates i inscripcions

– Presentació a Girona, 28 de març. 17:30h a 19:30h. Sala d’actes de l’Institut Santiago Sobrequés.
– Presentació a Barcelona, 30 de març. 18:00 a 20:00h. Facultat de Ciències de l’Educació, UAB
– Presentació a Lleida, 4 d’abril. 17:00 a 19:00h. Facultat d’Educació, Universitat de Lleida.
– Presentació a Tortosa, Tarragona, 5 d’abril 17:00 a19:00h. Campus de les Terres de l’Ebre, Universitat Rovira i Virgili.

Enllaç formulari d’inscripció: https://bit.ly/35ni03i

Les jornades tenen la intencionalitat de compartir els resultats i generar un espai per detectar quines accions educatives es desenvolupen de manera comunitària per a l’enfortiment i l’apoderament juvenil com a actors i actores de transformació social als territoris de Girona, Barcelona, Lleida i TarragonaConsiderem de gran importància que les representants de les institucions que lluiten per erradicar les violències masclistes del nostre territori, les docents dels centres educatius, les famílies participants i les professionals del sector de l’educació,  assisteixin a la presentació i puguin intervenir durant el torn de debat.

Partint del coneixement que aporten les pedagogies crítiques feministes centrades en la presa de consciència crítica i el compromís ètic per subvertir les desigualtats de gènere (hooks, 1989), aquesta recerca té un doble objectiu. D’una banda, (i) visibilitzar pràctiques de referència en matèria de coeducació en centres d’educació secundària d’arreu de Catalunya des d’un enfocament d’Educació per a la Justícia Global i, de l’altra, (ii) fer incidència en les polítiques públiques a partir de generar una anàlisi crítica entorn la normativa que funciona com a marc legislatiu d’aquestes pràctiques en el context català.

El resultat de la recerca es presenta en aquests tres documents.