El Servei de Recerca Educativa del Departament d’Educació ofereix, en el marc de l’oferta formativa del Departament, un curs introductori que té l’objectiu d’apropar la recerca educativa al docent i incorporar-la a la pràctica dels centres educatius. La recerca educativa ens permet ampliar el nostre coneixement sobre com aprenen les persones i sobre què es pot fer per facilitar el seu procés d’aprenentatge.
Introducció a la recerca i a l’avaluació educatives
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Educació Infantil-Primària-Secundària
Inscripció oberta fins el dia18 gener
Persones destinatàries |
Docents dels diferents ensenyaments interessats en la recerca educativa. |
Requisits de certificació | Lliurar i superar totes les intervencions i tasques que es proposen al llarg del curs, en els terminis establerts. |
Descripció | Formació en línia de 20 hores de durada, que introdueix el concepte de recerca i avaluació educatives i el paper que tenen en la pràctica docent. S’adquireix competència per consultar, analitzar i utilitzar evidències de la recerca, i també s’ofereixen eines per avaluar intervencions de la pròpia pràctica docent. |
Objectius | -Comprendre com la recerca i l’avaluació educatives poden ser instruments de millora de la pràctica educativa. -Adquirir una mirada crítica envers la recerca i l’avaluació educativa. -Ser capaç de cercar, identificar i consultar evidències educatives rigoroses, i incorporar-les en el procés de disseny d’una intervenció educativa. -Poder plantejar els trets generals de l’avaluació d’una intervenció educativa. -Conèixer recursos útils per estar al dia de les evidències educatives i per comptar amb suport per dur a terme recerques o avaluacions educatives. |
Continguts | Bloc 1. El rol de la recerca i l’avaluació en la pràctica docent. Bloc 2. Què entenem per evidències educatives? Tipus i estàndards d’evidències educatives. Com identifiquem les evidències rigoroses? Bloc 3. Com aprofitar l’evidència existent per a millorar la nostra pràctica? Bloc 4. Com plantejar l’avaluació d’una intervenció educativa? |
Formador/a | Cristina Galván i Jorge Alberola |
Organització | Servei de Recerca Educativa |