Introducció a la recerca i a l’avaluació educatives

El Servei de Recerca Educativa del Departament d’Educació ofereix, en el marc de l’oferta formativa del Departament, un curs introductori que té l’objectiu d’apropar la recerca educativa al docent i incorporar-la a la pràctica dels centres educatius. La recerca educativa ens permet ampliar el nostre coneixement sobre com aprenen les persones i sobre què es pot fer per facilitar el seu procés d’aprenentatge.

Introducció a la recerca i a l’avaluació educatives

Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Educació Infantil-Primària-Secundària

Inscripció oberta fins el dia18 gener

 

Persones destinatàries  

Docents dels diferents ensenyaments interessats en la recerca educativa.
Requisits de certificació   Lliurar i superar totes les intervencions i tasques que es proposen al llarg del curs, en els terminis establerts.
Descripció   Formació en línia de 20 hores de durada, que introdueix el concepte de recerca i avaluació educatives i el paper que tenen en la pràctica docent. S’adquireix competència per consultar, analitzar i utilitzar evidències de la recerca, i també s’ofereixen eines per avaluar intervencions de la pròpia pràctica docent.
Objectius   -Comprendre com la recerca i l’avaluació educatives poden ser instruments de millora de la pràctica educativa.
-Adquirir una mirada crítica envers la recerca i l’avaluació educativa.
-Ser capaç de cercar, identificar i consultar evidències educatives rigoroses, i incorporar-les en el procés de disseny d’una intervenció educativa.
-Poder plantejar els trets generals de l’avaluació d’una intervenció educativa.
-Conèixer recursos útils per estar al dia de les evidències educatives i per comptar amb suport per dur a terme recerques o avaluacions educatives.
Continguts   Bloc 1. El rol de la recerca i l’avaluació en la pràctica docent.
Bloc 2. Què entenem per evidències educatives? Tipus i estàndards d’evidències educatives. Com identifiquem les evidències rigoroses?
Bloc 3. Com aprofitar l’evidència existent per a millorar la nostra pràctica?
Bloc 4. Com plantejar l’avaluació d’una intervenció educativa?
Formador/a   Cristina Galván i Jorge Alberola
Organització   Servei de Recerca Educativa