Idees i recursos per abordar la guerra (d’Ucraïna) a l’aula

Hi ha força material perquè l’alumnat conegui què passa en un conflicte bèl·lic, per què passa i quines conseqüències té, tant pel que fa en el cas concret de la guerra a Ucraïna com pel que fa als conflictes bèl·lics en general. El més important és triar bé el material en funció del nivell educatiu en què volem tractar el tema. Mostrar segons quines imatges a segons quins grups d’edat pot ser massa impactant, i causar estrès emocional o bé insensibilitzar sobre qüestions violentes. Per això, també hi ha l’opció de treballar els conflictes des de l’educació per a la pau, i la reivindicació i promoció de la no violència a les aules.

Per als més petits, existeixen contes audiovisuals i en paper, i àlbums il·lustrats (hi dedicarem un monogràfic en aquest mateix nodes). Quan l’alumnat ja és una mica més gran, els reportatges de l’infok presenten l’actualitat amb un llenguatge entenedor i amb suports gràfics. S’han dedicat notícies de infok al conflicte bèl·lic a l’Afganistan, a la guerra d’Ucraïna, a la guerra de Síria, al que suposa ser una persona refugiada… En cursos superiors, es pot parlar de la guerra a partir de reportatges emesos en diferents cadenes de televisió i en diferents idiomes, i mitjançant notícies aparegudes a la premsa d’arreu del món. En el document Idees i recursos per abordar la guerra (d’Ucraïna) a l’aula se’n recull una bona colla.

Com parlar dels conflictes bèl·lics a l’aula?

Més materials:

Padlet