“I tu, què faries? La Comunitat Educativa contra les violències sexuals”

Campanya de sensibilització sobre abusos sexuals de professors cap a l’alumnat.

En els últims anys hem assistit a un degoteig constant de casos de violència sexual als centres educatius, que massa sovint s’han minimitzat i s’han tractat com a casos aïllats. Les dades ens indiquen que la violència sexual en l’àmbit educatiu és un fet quotidià, però encara avui costa assenyalar-la i visibilitzar-la.

Des de fa un temps s’està forjant a Catalunya un moviment de denúncia de les violències sexuals en els centres educatius per part d’alumnes i d’exalumnes que han perdut la por i han decidit trencar el silenci. A través de les xarxes socials i a premsa han fet públic el testimoni denunciant agressions físiques, tocaments, agressions verbals i actituds masclistes per part de personal docent a instituts de Sabadell, Moià, Castellar del Vallès… I la llista de centres augmenta, només cal llegir les notícies. Alguns exemples d’aquestes denúncies:  Campanya “I a tu què et va fer?“,  Una de cada cinc,  No ho tolerem,  Institut del Teatre o lEscola Barcelona.

“I tu, què faries? La Comunitat Educativa contra les violències sexuals” partim d’aquesta pregunta directa, dirigida a interpel·lar el professorat i d’altres professionals del món educatiu. Volem visibilitzar, combatre i prevenir les violències sexuals que pateixen infants i adolescents. Parlar de violències sexuals és contribuir a destruir el tabú existent i aquesta campanya sorgeix amb la idea d’arremangar-nos per començar a trencar el silenci en relació amb les violències sexuals i, en aquest cas, posant el focus en els contextos educatius on participen persones joves i adolescents.