25 N 2022

Per una vida lliure de violències masclistes!

(Jovecat.gencat)

Cada 25 de novembre celebrem el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones. És necessari que totes les accions i tots els actes al voltant d’aquesta data s’estenguin a tots els dies de l’any. La lluita per una vida lliure de violències ha de ser diària.

Stop

A les escoles estem observant un augment del negacionisme de la violència masclista i la seva virulència en l’àmbit educatiu. Entre ells veiem un discurs negacionista per reacció. Entre elles observem que donen suport al discurs negacionista encara que les perjudiqui, perquè la societat normalitza i relativitza la violència, perquè en ocasions s’acusen d’exagerades quan parlen de feminisme, o perquè segueixen perpetuant el mite de l’amor romàntic.

Al portal web del Departament d’Educació podeu consultar aquest repositori de materials per treballar amb l’alumat i fer-ne difusió.

Altres recursos:

Propostes per treballar masculinitats no violentes amb joves

Quiere bien, vive mejor:
Propuestas para trabajar masculinidades no violentas con jóvenes.
Guía

“La violència masclista és un problema dels homes que pateixen les dones”. José Saramago

Són moltes les resolucions i recomanacions d’organismes i instàncies internacionals que assenyalen la importància de col·locar el focus en els nens i en els homes per aconseguir la igualtat i erradicar la violència envers les dones.

Convenio de Estambul (Convenio del Consejo de Europa sobre prevención y lucha contra la violencia contra las mujeres y la violencia doméstica.

Artículo 12
Las Partes tomarán las medidas necesarias para animar a todos los miembros de la sociedad, en particular los hombres y los niños, a contribuir activamente a la prevención de todas las formas de violencia incluidas en el ámbito de aplicación del presente Convenio.

L’escola: Un espai per a la reproducció o per a la transformació de la masculinitat hegemònica?

• El Quatre Cantons de Barcelona dissol la comissió de gènere i opta per introduir el feminisme de manera transversal en tot el currículum

També us volem recomanar el següent documental, que desmunta els rols de gènere assignats en els contes clàssics: “Aquest conte no s’ha acabat” de Cuentistes en Vimeo.

Aquest conte no s’ha acabat from Cuentistes on Vimeo