“Ets capaç de conspirar?”

→SA per a ESO elaborada per Learntocheck

Aquesta SA planteja a l’alumnat la necessitat de treballar de manera crítica i responsable la informació que rebem a través de múltiples canals cada dia, essent les xarxes socials una de les fonts principals d’on joves tenen accés a la informació. Mitjançant el tractament de les teories de la conspiració planteja a l’alumnat un repte: “som capaços de conspirar?” per tal d’evidenciar la facilitat en què podem crear argumentacions i raonaments falsos per donar suport a actituds, comportaments o ideologies que molt sovint atempten contra els drets fonamentals de les persones.

A partir de la realització d’aquesta situació, l’alumnat aprendrà a identificar possibles informacions fruit de teories de les conspiració amb la finalitat de poder desacreditar-les, analitzar-les amb esperit crític i contribuir així a la no propagació de contingut maliciós o enganyós.

Es proposen diferents tipus d’activitats per tal que l’alumnat s’informi, analitzi, reflexioni i es conscienciï de la necessitat de llegir de manera crítica tot allò que corre per les xarxes i que tots i totes (també l’alumnat) reben en mode d’informació versemblant. Seran capaços de conspirar? Informar-se, reflexionar, verificar i aprendre a desacreditar. Una seqüència necessària per entendre el context que fomenta i incentiva pràctiques enganyoses en l’immens món de la informació.

Ets capaç de conspirar? SA per a ESO

Recursos relacionats:

→ Sembla ciència, però no ho és. Quin mal fan les pseudociències?

Recull de recursos en aquest enllaç