Eines pedagògiques per a la transició ecosocial

Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària. A càrrec de Jordi Marín Montfort.

19 de març a les 5 al CRP de l’Alt Camp

Enllaç a la inscripció

Eines pedagògiques per a la transició ecosocial

Les societats del segle XXI estan fent front a una crisi climàtica que fa dècades que s’anuncia i, lluny de posar-hi fil a l’agulla, s’ha arribat a un escenari d’emergència climàtica. L’emergència, però, no és només climàtica. Dels 9 límits planetaris que es consideren crítics per a la humanitat ja n’hem sobrepassat, a hores d’ara, 6. A la qüestió climàtica s’hi afegeixen la pèrdua de biodiversitat i de sòls fèrtils, l’esgotament dels combustibles fòssils i algunes matèries primeres crítiques, l’acidificació dels oceans o els cicles del fòsfor i el nitrogen. Davant d’aquest escenari, què podem fer des de l’aula per a, primer,  conscienciar l’alumnat i, tot seguit, donar-los eines per a fer-hi front? Amb aquest taller mirarem de donar resposta a aquests reptes que tenim com a docents.

Objectius:

Dotar d’eines pedagògiques el professorat per tal que pugui treballar la transició ecosocial a l’aula de forma immediata.

Continguts:

Sessió introductòria: Per què necessitem una transició ecosocial? (30 minuts).

Mostra d’activitats d’aula sobre la transició ecosocial amb participació activa de les persones inscrites (90 minuts):

– Activitat sobre l’economia circular, la reutilització i el reciclatge.
– Activitats sobre el creixement infinit.
– Activitat sobre la gestió del creixement, l’explotació de recursos naturals i la contaminació que genera tot consum de béns.
– Activitat sobre els límits planetaris i el perill de sobrepassar els punts de no retorn.