DD: l’eina per a la Digitalització Democràtica de l’Educació

Aprovat el desenvolupament i desplegament de la suite educativa DD (Digital Democràtic), iniciativa d’Xnet.

DD és una alternativa àgil, amb codi públic, auditable i interoperable als productes privatius de les grans corporacions tecnològiques com ara Google o Microsoft. Es tracta d’una suite educativa que permet la sobirania tecnològica dels centres educatius.

Xnet signa un acord amb la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona per continuar el desenvolupament i desplegament de la suite educativa DD (Digital Democràtic).

El proper curs el software alternatiu a Google s’implantarà en 50 centres educatius de Catalunya.

DD: l’eina àgil, amb codi públic, auditable i interoperable per a la Digitalització Democràtica de l’Educació.

→Educació implantará un ‘software’ alternativo a Google en 50 escuelas de Catalunya

Recursos relacionats:

→Projecte edDIT

Coneixes què fan #Google, #Microsoft o #Amazon a les escoles i instituts de #Catalunya? Com afecta als drets de la infància? Si ets una família amb fills/es a l’escola, contesta aquesta enquesta https://fs3.formsite.com/esbrina/edDIT/index.html

La majoria de centres educatius públics de Catalunya utilitzen plataformes digitals educatives de corporacions tecnològiques com ara Google o Microsoft. Un procés de digitalització que s’ha accelerat arran de la pandèmia de la Covid-19.

Davant d’aquesta realitat, resulta essencial analitzar les conseqüències d’aquest fenomen, especialment de cara a promoure el disseny de polítiques educatives que permetin garantir aspectes com ara la protecció de la privadesa dels i les usuàries de plataformes digitals a les escoles, o la cura dels drets de la infància.

Llegiu l’article sencer en aquest enllaç.