Curs d’introducció a l’Educació per la Pau

Curs bàsic adreçat a orientar i donar a conèixer recursos al professorat de totes les àrees i nivells educatius respecte a com introduir l’educació per la pau en un centre educatiu, tant com a contingut curricular d’aula per conèixer i comprendre causes i conseqüències de la violència a nivell global; com per orientar en la millora de la convivència i la capacitació de l’alumnat en la transformació de conflictes i la cultura de pau a nivell local (d’aula, centre i poble). Tots ells continguts per a la millora del Projecte de Convivència en el seu conjunt i el treball per a la ciutadania democràtica i la consciència global.

1. Els conceptes de violència, pau, conflicte i no violència
2. Mirada crítica a la situació del món (els conflictes armats avui, causes i conseqüències), i com
treballar per la construcció de pau global.
3. L’educació per la pau i la justícia global des del pensament crític, com encaixa amb el
currículum.
4. Capacitar-nos per a la pau: habilitats per a la transformació de conflictes i la creació de
relacions saludables.