Convocatòria per participar a Cinema en curs 2022-23

S’obre la convocatòria per participar en la 18a edició de Cinema en curs, programa de pedagogia del cinema a escoles i instituts. La inscripció està oberta fins al 27 de maig.

Cinema en curs és un programa de pedagogia del cinema i amb el cinema a escoles i instituts.

Cinema en curs té dos grans objectius:

– Propiciar el descobriment per part de nens i joves del cinema entès com a art, creació i cultura.
– Desenvolupar les potències pedagògiques de la creació cinematogràfica en el context educatiu.

Partint del treball conjunt de docents i cineastes en el desenvolupament dels tallers, es proposa un acostament al cinema entès com a art, cultura i creació.

Es treballen especialment les competències lingüístiques i artístiques, la posada en valor de l’entorn, l’observació i l’atenció, l’autonomia, la perseverança i la flexibilitat, el compromís i la responsabilitat individual i col·lectiva.
El programa s’estructura en tres grans eixos de treball:

Els tallers, impartits conjuntament per docents i un/a cineasta amb grups de 5è de primària a 1r de
Batxillerat i Cicles formatius de grau mitjà (excepte els vinculats a estudis d’imatge i so).

La formació dels i les docents.

El desenvolupament d’accions a nivell de centre per promoure que el cinema esdevingui un eix transversal del projecte educatiu de les escoles i els instituts participants.

Més informació

Cinema en curs és un programa de l’Associació A Bao A Qu que es porta a terme gràcies al suport de diverses institucions i entitats; entre elles, a Catalunya, els Departaments de Cultura, Educació i Drets Socials de la Generalitat de Catalunya, l’Institut de Cultura de Barcelona, el Consorci d’Educació de Barcelona, Europa Creativa Media i els ajuntaments dels municipis implicats.
En els darrers anys Cinema en curs ha esdevingut un programa internacional que també es desenvolupa a Galícia, Madrid, Euskadi, València, Alemanya, Mèxic i Xile.