Conferència a càrrec de Rosa Sanchis

El proper dimarts 10 de deseembre, a 2/4 de 6 de la tarda, al CRP de l’Alt Camp, tindrà lloc la conferència Afecte, sexe, identitat: Qui educa? Com eduquem? a càrrec de Rosa Sanchis professora de Valencià a l’IES Isabel de Villena de València.

Des de l’any 2009, treballa l’educació sexual a través del blog Karicies, que li permet incorporar textos i llenguatges propers a la cultura popular adolescent. Fruit d’aquesta tasca educativa és el Premi Enric Soler i Godes 2010, d’Experiències pedagògiques a l’escola i la publicació de l’assaig Karicies.com (Edicions 96, 2012).

L’escola i la família han de prendre partit en el procés de sexuació de les noves generacions. Perquè el resultat és dramàtic, mirem sinó en les nostre pròpies vides. Indubtablement, la sexualitat s’aprèn, però no som nosaltres qui la controlem, sinó tota una sèrie d’interessos poc clars i malintencionats que aporten errors, prejudicis i desconeixement, a més d’infelicitat. Pel que s’ha exposat, pensem que l’escola ha d’introduir l’educació sexual amb molta més decisió i voluntat, ha d’introduir com a tema transversal en moltes més àrees l’educació afectiva i sexual des d’una perspectiva integradora i humana, ha de potenciar les optatives relacionades amb la coeducació i l’educació sexual i ha de fomentar la informació sexual tant en les àrees científiques com humanístiques que tradicionalment han obviat el vessant sexual i afectiu de les persones.

Formulari d’inscripció