Cinema, debat i ètica

Voleu participar en una sessió on-line de cinema i ètica?

Activitat on-line per a centres de secundària amb l’Americana Film Fest per veure la pel·lícula “The lost sons”

Es tracta d’un documental que explora el dret a conèixer els orígens biològics a partir del cas del Paul Fronczak. Als 8 anys d’edat, Paul descobreix a les golfes de casa seva uns retalls de diari sobre un nadó robat a Chicago que van trobar més endavant a Newark, Nova Jersey. La seva família li confirma que ell és aquest nen, donant per tancat el tema. No és fins al cap de molts anys, quan Paul té la seva primera filla, que decideix emprendre una cerca mediàtica per a conèixer la veritat sobre la seva família biològica.

Aquest documental planteja molts temes per a la reflexió ètica. La proposta consisteix en:

Visionat del documental en anglès, subtitulat en català.
Debat a l’aula amb el docent i els alumnes.
Gravar un vídeo de 3 minuts amb les conclusions.
Obtindreu un muntatge amb les imatges de tots els centres que hi hagin participat.
El millor vídeo rebrà un premi
Per a realitzar l’activitat, facilitaran vídeo amb instruccions i fitxa amb material didàctic.

Activitat per a 4t d’ESO i 1r de batxillerat.
A desenvolupar del 20 d’abril al 20 de maig.
Cal que les aules tinguin internet (facilitaran codis per veure el documental).

Organitza Fundació Víctor Grífols i Lucas

En col·laboració amb:
Americana Film Fest i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

Matinals de cinema per a centres educatius. Sessions de cinefòrum per fomentar la reflexió #bioètica entre els alumnes.
Si us interessa poseu-vos en contacte amb:
fundacio.grifols@grifols.com
Col·laboració amb Americana Film Fest