Activitats del Programa “eduCAR”

El programa de sensibilització i educació ambiental “eduCAR”  dels  Agents  Rurals  compta  amb  xerrades  i  activitats  per  a  conscienciar, a  diferent s  col·lectius,  de  la  importància  d’aprendre  a  estimar  i  a  conservar  el  medi  natural.

Les  activitats  giren  al  voltant  de  la  feina  del s  agents  rurals,  la  protecció  dels  animals,  dels  espais  naturals,  la  prevenció  d’incendis  o  la  preservació  de  la  fauna  i  la  flora  autòctona.  Totes  elles  estan  basades  en  principis  de  sostenibilitat  i corresponsabilitat  i  tenen  per  objectiu  ampliar  la  base  del  coneixement  i  la  protecció  del  nostre patrimoni  natural,  amb  la  finalitat  d’actuar  com  una  mesura preventiva  més.

Un  dels  objectius  és  assolir  actituds  preventives  vers  la  conservació  de  la  natura ,  tot  incidint  en  la  prevenció  dels  incendis  forestals,  els  quals  generen  un  impacte  ecològic  molt  important.

A  l’Alt  Camp  s’ofereixen  les  següents  xerrades:

Xerrades
□ NO Deixis Rastre! (NOVETAT)
  Conèixer ens ajuda a prevenir
  L’òliba, el millor raticida
   Els incendis i els boscos mediterranis
□  El millor insecticida natural; orenetes; falciots i ballesters
□  La fauna salvatge de l’Alt Camp
□  Pirates d’aigua dolça
□  Cuidem el Bugui, tinença responsable d’animals de companyia
□  Descobrim els ratpenats

Aquest any s’incorpora una xerrada nova, que en principi està pensada pels alumnes de cicle superior de primària i ESO. Es diu ” NO Deixis Rastre” i exposa alguns rastres d’animals salvatges, en forma de dibuixos i les principals activitats de lleure que es fan al medi natural, com buscar bolets, acampar, banyar-nos, anar amb motocicleta, amb bicicleta, etc. De totes aquestes activitats hi ha unes làmines on s’observen conductes correctes i incorrectes, que els alumnes han de valorar i exposar.  Està pensat perquè facin grups i cada grup exposi de l’activitat que els hi toqui analitzar, el que es correcte i el que no.

Els centres que hi estigueu interessats cal que ompliu la fitxa d’inscripció que us hem fet arribar per correu.