#15a edició del concurs Joves i Mobilitat

Vianants, la mobilitat més sostenible i saludable
 és el repte que planteja Joves i Mobilitat per al curs 2021-2022.

En una efemèride tan especial com la 15a edició, volíem proposar al món educatiu la reflexió sobre una temàtica també molt especial i que ens envolta cada dia a tots: el rol dels vianants a la mobilitat actual.

Aquesta nova edició del concurs Joves i Mobilitat, pretén revalorar el fet de caminar i la seva projecció com a mitja de transport que facilita una mobilitat sostenible i saludable, destacant la seva aportació al medi ambient, la salut i la interacció social que facilita a l’àmbit urbà.

A més, i des de la perspectiva que tots som vianants, els joves són actualment un dels segments de la població que més utilitza el fet de caminar com a mitja de transport, ja sigui per desplaçar-se a l’escola o l’institut, per anar a fer esport o per gaudir de l’oci i del temps de lleure.

• Aquesta nova edició pretén fer valdre el fet de caminar i la seva projecció com a mitjà de transport, perquè:
  • »  Caminar és el mitjà de transport més natural i propi de l’ésser humà i el més utilitzat. Tots som vianants.
  • »  Té una incidència molt important al medi ambient, la salut i la interacció social a l’àmbit urbà.
  • »  Els joves són un dels segments de la població que més utilitza el fet de caminar com a mitjà de transport.
  • »  Forma part d’un nou estil de vida més sostenible i saludable.
  • »  Els vianants són els usuaris més febles del sistema viari. I els més segurs?
    QUI HI POT PARTICIPAR?
    • Alumnes de secundària, batxillerat i CFGM.
    • Nois i noies de 12 a 18 anys de casals de joves o centres de lleure.

COM PARTICIPAR-HI?

• Individualment o en equips de fins a 4 membres.
    • Estar associat a un educador/tutor responsable.

QUINES MODALITATS HI HA?

• Anunci gràfic.
    • Vídeo per a Instagram.
    • Projecte de millora de seguretat viària.
    • Projecte educatiu en mobilitat segura (centres).

INSCRIPCIONS

• www.jovesimobilitat.cat a partir del 21 d’octubre de 2021.
    • Presentació de treballs fins al 30 d’abril de 2022.
    • Inscripció i participació gratuïtes.

PREMIS

• Guanyadors i finalistes de les 3 categories.
    • Millor classe, amb l’aportació de més treballs.
    • Professor/tutor més motivador.
    • Millor projecte educatiu en mobilitat segura.

RECURSOS DIDÀCTICS

• De la temàtica específica d’enguany.
    • De la mobilitat i la seguretat viària en general.