35 Saló Internacional del Còmic de Barcelona

 

cartel_29x46_SC17_sinlogos_V3Els propers dies 30 i 31 de març trobareu a Barcelona el  Saló Internacional del Còmic, dirigit a alumnes de primària, secundària i batxillerat. Aquesta activitat està organitzada per FICOMIC amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya

A la web del 35 Saló Internacional  del Còmic de Barcelona ja es poden consultar les activitats que organitzen per als centres. Trobareu tota la informació en aquest enllaç

Participació en les Proves Cangur 2017

La prova Cangur és una prova de resolució de problemes adreçada a alumnes des de 5è de primària fins a 2n de batxillerat. Cada curs té una prova pròpia amb 30 problemes, 20 problemes en el cas dels nivells d’alumnes de menys edat. S’adreça a tots els alumnes i amb ella es promou la participació de tots els nois i noies, a la engrescadora tasca de resoldre problemes.

Els centres participants del territori són:

  • Escola Schola
  • Ins. Duc de Montblanc
  • Ins. J.V. Foix
  • Ins. l’Estatut
  • Ins. Castellbisbal
  • Ins. la Serreta
  • Ins-Escola Les Vinyes
  • Ins. Torrent dels Alous
  • Regina Carmeli
  • Maristes Rubí

 

Molta sort!

XIII Certamen de lectura en veu alta

El passat divendres 10 de març vam celebrar a Rubí els quarts de final del Certamen de Lectura en Veu Alta, amb la participació de lectores i lectors de Badia del Vallès, Cerdanyola, Montcada i Reixac, Palau Solità i Plegamans, Rubí, Santa Perpètua de Mogoda i Sentmenat.

Vam gaudir del plaer de sentir unes magnífiques històries amb la veu d’aquests lectors excel·lents. Totes i tots ho van fer molt i molt bé i la tasca del Jurat per destriar qui passava a la següent fase del Certamen va ser francament difícil. Moltes felicitats a tots i totes i un reconeixement a la tasca dels i les mestres i professors/es.

Els i les finalistes de cada categoria van ser:

Grumets Vermells (CM primària): Marta Sánchez de l’escola Fedac Montcada de Montcada i Reixac

Grumets Verds (CS primària): Biel Puga de l’escola Tabor de Santa Perpètua de Mogoda

Corsaris (1er i 2n ESO): Laura Vilaltella de l’Ins La Ribera de Montcada i Reixac

Tropa de Corsaris (lectura en equip de 3er i 4t ESO): Gerard Ginés, Ilènia Férez i Daniel Rodríguez de l’Ins Forat del Vent de Cerdanyola

Píndoles TAC: monogràfics de tecnologia educativa

Les Píndoles TAC són sessions monogràfiques, dins el marc del Pla de Formació de Zona del Vallès Occidental III, adreçat al professorat. Cada píndola constarà de dues o tres sessions, relacionades amb l’ús d’aplicacions didàctiques de les noves tecnologies.

Aquests tallers són un petit tast, la presentació d’un recurs concret i la seva utilitat pedagògica.pindolestac_drive

Comencem per la primera píndola: Iniciació al Drive.

 

Si voleu estar ben inform@ts o informad@s, no dubteu en clicar a la subscripció de la pàgina, per ser els primers en rebre les notícies de les Píndoles TAC, i altres informacions del Servei Educatiu.

Si teniu qualsevol dubte, us podeu posar en contacte amb nosaltres al correu: crp-rubi@xtec.cat o bé trucant al telefon 935882071

Dia Internacional de les Dones

La coeducació i el foment de la igualtat efectiva entre dones i homes és un principi rector del sistema educatiu. El Pla per a la igualtat de gènere en el sistema educatiu recull cdia_internacional_de_les_dones_2017om a objectiu principal l’impuls a la coeducació com a garant d’una educació sense estereotips sexistes ni discriminacions relacionades amb el gènere així com una orientació acadèmica i professional no sexista.

Recollint aquests principis, el Departament d’Ensenyament en motiu del 8 de març, Dia Internacional de les Dones, proposa dur a terme una campanya de conscienciació a tota la comunitat educativa sobre la importància de visualitzar la participació de les dones en tots els àmbits de la vida posant en valor la seva contribució social i històrica, tot fomentant el seu apoderament com a protagonistes i creadores a través de la seva mirada.

Us passem un recull que des del Departament s’ha realitzat, de propostes educatives per fer treballar als centres educatius.

28a conversa pedagògica: “Com optimitzar les entrevistes amb les famílies: habilitats i estratègies”

El Departament d’Ensenyament organitza el segon debat pedagògic d’aquest curs escolar sota el títol “Com optimitzar les entrevistes amb les famílies: habilitats i estratègies”, en la vint-i-vuitena conversa pedagògica que es fa a la seva seu.
L’entrevista és una eina important per a la comunicació entre les famílies i l’escola.… Llegeix més»

Oberta la inscripció als IV Jocs Florals Escolars de Catalunya

imatge-jocs-florals-petitaJa s’ha obert el termini d’inscripció de la quarta convocatòria dels Jocs Florals Escolars de Catalunya.

Com veureu a les Bases que us adjuntem, aquest any hi ha dues novetats respecte la convocatòria anterior:

– Es crea la categoria conte audiovisual il·lustrat per a l’alumnat de primària. Podeu consultar a la XTEC la informació dels IV Jocs Florals Escolars de Catalunya i la proposta i recursos per a treballar el conte audiovisual.

– A la fase Territorial es premiarà un treball en poesia i un en prosa, per cada categoria.

Per participar, cal omplir el Formulari d’inscripció  indicant la voluntat de participació del centre i en quina o quines categories. El període d’inscripció és del 13 de febrer fins el 10 de març.

Animeu-vos a presentar les creacions literàries dels i les vostres alumnes!

Jornada de Programació i Robòtica Educatives

Encara hi sou a temps de participar!!!

jornada-de-programacio

El dia 20 de maig de 2017 se celebrarà la novena edició de la Jornada Programa, dedicada a l’intercanvi d’experiències didàctiques on s’empren entorns de programació i de robòtica educativa.

Aquesta trobada està especialment adreçada als docents de primària i de secundària interessats en l’ús de la programació i la robòtica en els seus entorns d’aula, però també està oberta a altres professionals interessats en la temàtica. Tanmateix, des de fa dos anys, també participen alumnes, acompanyats pels seus professors, en la mostra de treballs realitzats per l’alumnat.

Mobile Learning Awards

Ampliat el plaç d’inscripció!!!
Recordem quines són les dues modalitats
EXPERIÈNCIES I PROPOSTES D’AULA AMB TECNOLOGIES MÒBILS
La finalitat d’aquesta primera modalitat és donar a conèixer les diferents vies d’integració de les tecnologies digitals a tots els centres docents de Catalunya mitjançant unes propostes concretes… Llegeix més»