APPS per treballar TEA, propostes educatives des de l’Escola Fasia

Us enllacem aquí les presentacions de les presentacions d’apps per treballar amb alumnes TEA. Volem agrair a les professionals de l’Escola Fasia les seves ganes i il·lusió per transmetre els seus coneixements, el seu bagatge i les seves experiències. Begoña, Sara, Àngels i Rosi, moltes gràcies.

Canvi de data Certamen de Lectura en Veu Alta

Canvi de data del Certament de Lectura en Veu Alta.

Tenint present que el proper dia 8 de març hi ha prevista una jornada de vaga, convocada per alguns dels sindicats, hem acordat fer un canvi en la data per afavorir que tots els centres puguin participar.

El Certamen a La Sala es durà a terme el proper dia 14 de març, amb el mateix horari.

Preguem, disculpeu les molèsties. Mantindrem informades les escoles participants.

V Jocs Florals de Catalunya, encara hi sou a temps!

S’ha ampliat el termini d’inscripció de la cinquena convocatòria dels Jocs Florals Escolars de Catalunya, fins el 23 de març.

Com sabeu els objectius del certamen són:

• potenciar la creació literària
    • promoure el treball interdisciplinari des de l’àmbit lingüístic, l’àmbit digital i l’àmbit artístic mitjançant el conte audiovisual il·lustrat.

Us enviem, annexes, les bases de participació.

Podeu trobar més informació a la pàgina de l’XTEC

Formulari d’Inscripció

Recordeu que l’opció del conte audiovisual pot ser molt adient per treballar dins els centres, en petits grups i de manera molt i molt dinàmica. Tenim propostes per fer-ho així que no dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres, que us ajudarem a resoldre els assumptes tècnics.

Bases del concurs

Bases del concurs del conte il·lustrat

L’Apadrinem del Montessori al Vallès Educa

Una vegada més, un centre de la ciutat de Rubí és el protagonista del Vallès Educa. En aquest cas, l’escola Montessori ens mostren la gran tasca educativa que duen a terme, des de l’Apadrinament del Ball de Gitanes. Felicitats per la feina molt ben feta!  (Busqueu el minut 9:20)

Es busquen escoles amb ganes de viure la ciència!

Si teniu ganes ganes de nous reptes, de fer recerca a l’aula amb els vostres alumnes i ho voleu fer amb acompanyament de material didàctic i assessorament, aquest és el vostre programa!

70 escoles i més de 1.800 alumnes de 5è i 6è de Primària ja han fet el pas i s’han unit a Recerkids per viure la ciència en primera persona. Us hi apunteu vosaltres també?

Teniu temps fins aquest divendres 2 de febrer.

Inscripcions, aquí

Gestió a l’aula, com afavorir relacions saludables a l’aula.

Us convidem a inscriure us a la formació Gestió a l’aula, com afavorir relacions saludables a l’aula.

Aquest curs té com a objectiu donar eines pràctiques que ens serveixi per aplicar a l’aula de Primària així  con conèixer dinàmiques de grup que ens permeti millorar la cohesió del grup classe.

L’objectiu és que les/els mestres tinguin eines practiques per aplicar a l’aula, així com estratègies que us ajudin a la reflexió en vers a crear un clima saludable a les classes.

La metodologia del curs té previst que sigui molt pràctica i reflexiva . La proposta del curs tindrà com eix central el conte i les dinàmiques de grup. A través del curs pretenem oferir-vos eines pràctiques que millorin els següents aspectes:

• Afavorir l’autoconeixement i l’autoestima dels alumnes.
  • Afavorir l’autocontrol
  • Aprendre a prendre decisions i resoldre conflictes.
  • Millorar les relacions interpersonals.
  • Entendre i expressar emocions.
  • La cohesió del grup classe.

Mestres del Joan Maragall fan una conferència a l’espai CosmoCaixa

Educar: emocionar per emancipar és el títol de la conferència al CosmoCaixa, que les mestres Carme Oriol i Glòria Pernas, de l’escola Joan Maragall, duran a terme el proper 1 de febrer. Amb el suport de l’ICE de la UAB, ens regalaran les seves reflexions per repensar l’educació.

Encara queden entrades, us animeu?

Què significa tenir una mirada crítica sobre la realitat educativa? Com podem aconseguir el compromís dels participants en l’acte educatiu? Quines concepcions permetrien apoderar l’alumnat i iniciar una transformació educativa autèntica? Quines connexions i aliances hauríem d’establir entre l’educació i l’emancipació dels aprenents? Són algunes de les qüestions que es formularan en aquesta conversa a càrrec de Marina Garcés, Carme Oriol i Glòria Pernas.

Som cultura popular

Del 25 al 28 de gener s’ha celebrat el fòrum d’Educació i Cultura popular. Trobareu el programa amb les diferents intervencions al següent enllaç: Som cultura popular.
Destaquem la intervenció de l’Escola Montessori i Esbart Dansaire de Rubí,… Llegeix més»