Apadrinem el nostre patrimoni

Introducció

El programa “Apadrinem el nostre patrimoni” s’inspira en experiències prèvies que s’han desenvolupat en el nostre país, i en altres països, per fomentar el coneixement dels elements patrimonials de l’entorn amb una actitud participativa de la comunitat escolar.
En el nostre país podem citar, entre d’altres, les experiències següents: “Projecte Educatiu d’Adopció de Monuments”, impulsat pel Camp d’Aprenentatge de la Noguera (Departament d’Ensenyament) i Centre d’Estudis del Patrimoni Arqueològic de la Prehistòria (UAB); “Patrimonia’m”, impulsat pel Museu d’Història de Barcelona (Ajuntament de Barcelona); i “L’escola adopta un monument”, impulsat pel Museu d’Història de Tarragona (Ajuntament de Tarragona).
En els darrers dos cursos escolars, 20 CRP de tot Catalunya han participat en aquest nou projecte, pilotant-lo.

Alguns exemples

Institut Gaudí – En aquest vídeo es pot resseguir quin ha estat el procés en l’elaboració del joc de l’Afrotrivial: Projecte Apadrina un Monument. Cultura Clàssica. Curs 2013-14

I alguns altres…
Institut Julià Minguell – Edifici de Torre Mena i l’antiga era (actual Plaça Trafalgar de Badalona)
Institut La Talaia – La torre de la Talaia

Formació

Els centres que s’incorporin disposaran d’una activitat de formació i uns materials que presenten les línies generals del programa i del projecte de centre en tot el seu abast. En concret s’ofereix al professorat: un taller de formació de 10 hores de durada complementat amb un material autoformatiu en línia (Moodle).
Aquest material de referència ha de servir de base per als tallers adreçats al professorat que han d’organitzar els CRP i també com a material de lliure accés per al professorat.