Glacialisme a Aigüestortes

INS Eugeni Xammar, l’Ametlla del Vallès

Amb els i les alumnes de 4rt d’ESO de l’INS Eugeni Xammar de l’Ametlla del Vallès hem fet una ruta pel Parc Nacional d’Aigüestortes, resseguint la ribera de Sant Nicolau. La nostra tasca avui ha estat gaudir i entendre l’espectacular paisatge del Parc.… Llegeix més»

Aigüestortes i la neu

Escola Mata de Jonc, Palma de Mallorca

Aquesta setmana hem estat a Aigüestortes amb els i les alumnes de 2on d’ESO de l’escola Mata de Jonc de Palma de Mallorca. Buscàvem la neu i l’hem trobat! La Ruta de la Llúdriga és una de les… Llegeix més»

Calculem la biomassa d’un bosc

INS Alt Penedès, Vilafranca del Penedès


 
Amb els alumnes de 2on de batxillerat de l’Institut Alt Penedès hem dedicat una jornada als conceptes d’ecologia forestal: biomassa i producció d’un bosc. Per treballar aquests conceptes, hem fet treball de camp per extreure dades del bosc (dades… Llegeix més»

Propietats químiques de l’aigua

INS Ramon Casas i Carbó, Palau Solità i Plegamans

Encetem la temporada d’estades al CdA de la Vall de Boí amb els/les alumnes de segon de batxillerat de l’Institut Ramon Casas i Carbó, que han passat una setmana amb nosaltres treballant un ampli ventall d’activitats… Llegeix més»

El món de la truita

ZER Alta Ribagorça, Barruera
 
Avui els nens i nenes de 4rt i 5è de primària de la ZER Alta Ribagorça han vingut al camp d’aprenentatge a estudiar l’ecosistema de la truita de riu (Salmo trutta). Hem investigat com són les truites i hem analitzat quines… Llegeix més»

Els tres campanars de la Vall de Boí

Escola Sta. Anna, Lleida

Amb els alumnes de 2n d’ESO de l’escola Santa Anna de Lleida hem visitat aquests tres campanars i les seves esglésies, que, a banda del seu valor dins del conjunt d’art romànic de la Vall de Boí, són font d’inspiració de poetes i escriptors, i són protagonistes de molts contes i llegendes.… Llegeix més»

Els peixos i la qualitat ecològica del riu

IES Mollerussa, Mollerussa

Al llarg dels segles, a les modificacions morfològiques de rius i zones humides —per canalitzacions o construcció de rescloses i preses— i la captació d’aigua —per a reg, usos energètics o abastament—, s’han sumat la contaminació aquàtica i la dispersió d’espècies foranes invasores… Llegeix més»

Meteorologia

  Escola Vall de Boí, Barruera

Quin temps fa avui? Per què plou? Com es forma un núvol? Què es el vent? Els nens i nenes de 3er i 4art de primària de l’escola Vall de Boí de Barruera han vingut al Camp d’Aprenentatge a fer molts… Llegeix més»

La mineralomassa a les comunitats forestals

 INS Reguissol, Sta. Maria de Palautordera

Com circulen i s’acumulen els nutrients en un bosc? Als ecosistemes terrestres, una bona part de la producció primària s’acumula, durant alguns anys, en forma de materials estructurals. Juntament a l’acumulació de materials formats per O, C i H també… Llegeix més»

Pigments fotosintètics

INS Vilatzara, Vilassar de Mar
 
La capacitat fotosintètica de les plantes depèn de la seva evolució? Poden fer la fotosíntesi les fulles de tardor? Les fulles joves tenen més clorofil·la que les fulles velles? Com reaccionen les plantes en relació a la intensitat de la llum?… Llegeix més»