El prehistòric cubs, una eina per avaluar competències

Prehistòric cubs és un joc no competitiu de daus, pensat com a eina d’avaluació de competències i dissenyat des del Camp d’Aprenentatge de la Noguera arran de la celebració del nostre 10è aniversari. Es juga tirant 3 daus per formar històries d’arqueologia i prehistòria, a partir d’allò que hagin après en la sortida o estada realitzada al nostre Servei Educatiu. Pensem en la importància del joc en l’educació i és per això que hem pensat útil la creació d’un joc, com a eina didàctica d’avaluació.

Exemple de concreció del moment 3: avaluació de competències a partir d’un joc de daus dissenyat des del Cda de la Noguera

Hem rebut de l’Escola Mare de Déu del Patrocini de Cardona, exemples de com han fet servir els daus que vam crear arran de la celebració del nostre 10è aniversari com a eina d’avaluació d’assoliment de competències. Ens ha fet tanta il·lusió veure com apliquen els centres eines que hem dissenyat des del CdA, que volem compartir-ho amb vosaltres.  S’ han fet dos tipus d’activitat avaluadora; una on s’utilitza la narració i una altra la representació iconogràfica.

Daus2

Prehistòria MDPatrocini 6è Daus

El bisó i la família (1) Mercè, Albert i Laia (1) noel aitor alejandro pol, queralt i josep m sofia noa ares

Activitats amb l’escola els Planells de l’Adopció Patrimonial dels megàlits de Seró

L’alumnat de cicle superior de l’Escola Els Planells d’Artesa de Segre, va participar el dia 15 de juny en diverses activitats a l’Espai Transmissor de Seró, en relació a l’Adopció Patrimonial que han fet dels megàlits que poden visitar-se en aquest espai de divulgació històrica. El CdA de la Noguera coordina el projecte en col·laboració amb el Museu de la Noguera.

Xerrada a la Universitat de Vic

L’alumnat del Grau d’Educació Infantil de la Universitat de Vic van interactuar de forma excepcional durant la xerrada sobre “Prehistòria a EI, la proposta educativa del CdA de la Noguera”. Quan una xerrada es converteix en un diàleg, el missatge flueix de manera natural.

El Cda es forma per millorar la seva tasca educativa

Membres de l’equip del CdA de la Noguera vam participar en un taller de talla de sílex organitzat per Vida primitiva a la localitat d’Azaila (Terol). En David Castillo i l’Eva Gil van ser uns molt bons amfitrions i excepcionals mestres.

Un material didàctic del Cda de la Noguera a la Universitat

Alumnes del Grau d’Educació de la Universitat Ramon Llull han presentat el material “Trencatòpics de la prehistòria” a l’assignatura “Ensenyament i aprenentatge de les ciències experimentals i de les ciències socials: Didàctica de les ciències socials”.
Aquest material didàctic forma part de les propostes del CdA de la Noguera per educar amb la prehistòria.

Exposició sobre didàctica de la geografia a la UVic

Ja pot veure’s a l’edifici on es troba la Facultat d’Educació de la Universitat de Vic, l’exposició sobre la història de la didàctica de la geografia al nostre país. El CdA de la Noguera ha participat en el disseny i muntatge de l’exposició.

10 anys del Camp d’Aprenentatge de la Noguera!

Jornada de celebració 19 de novembre de 2016.”EXPERIMENTA LA PREHISTÒRIA I VINE A MOURE UN MENHIR”.

El CdA de la Noguera ha coordinat amb el Museu de la Noguera un taller-curs de formació per a docents, l’octubre del 2016 d’experimentació didàctica en arqueologia.

Vam iniciar el curs “Com treballar amb nens i adolescents la didàctica de les fonts materials en arqueologia i prehistòria? L’exemple dels megàlits de Seró”.