La Plaça de la Vila de Barberà del Vallès es va transformar aquest divendres en un gran escenari de cultura popular. Més de 600 infants i joves de nou centres educatius del municipi i de Badia del Vallès es van trobar en el marc de la IV Trobada d’Escoles Bastoneres, una jornada que posa en valor el Ball de Bastons com a eina educativa, comunitària i intergeneracional.
L’esdeveniment, impulsat per la Colla Bastonera Les Romanes – ARA I SEMPRE, és el resultat d’un treball sostingut al llarg de mesos. Els membres de la colla han impartit tallers de Ball de Bastons als grups de 4t de primària de les escoles participants, mentre que un dels eixos més destacats de l’edició d’enguany ha estat el programa d’aprenentatge entre iguals.
La jornada va arrencar a les 10.45 h amb dues coreografies a càrrec de la colla infantil. Seguidament, l’alumnat de 1r d’ESO va interpretar El Virolai en honor a Montserrat, i els grups de 6è de Pablo Picasso i Miquel Martí i Pol van ballar La Cosidoreta. La trobada va culminar amb una gran ballada conjunta de El Gegant del Pi i La Marina està morena, que va omplir la plaça de bastons, música i emoció.
La música tradicional en directe va anar a càrrec de Pablo, alumne de 4t d’ESO de l’Institut La Romànica, que va exercir de flabiolaire al llarg de tota la jornada. La seva participació exemplifica el paper central que l’alumnat va tenir en aquesta trobada: no com a espectador, sinó com a protagonista i transmissor de la cultura popular.





