FEM MATEMÀTIQUES

El FEM MATEMÀTIQUES es tracta d’una activitat organitzada anualment per la FEEMCAT amb el suport del Departament d’Educació. Està dirigida a tots els alumnes de cinquè i sisè de Primària i de primer i de segon d’ESO dels centres escolars de Catalunya amb la finalitat de contribuir a desenvolupar la competència matemàtica.

També permet intercanviar experiències i compartir propostes per part del professorat de les diferents comarques de Catalunya. A més, vol sensibilitzar la societat catalana en general sobre la necessitat de millora d’una educació matemàtica que afavoreixi el desenvolupament personal i la integració social d’uns ciutadans i ciutadanes lliures i responsables.

S’organitza en forma de concurs i es desenvolupa en tres fases.

Primera fase ( es fa als centres)

Segona fase (es realitza de manera independent en cada una de les 5 associacions que forma part de la FEEMCAT:  APMCM, ADEMGI, APaMMs, ABEAM, LleiMat

Tercera fase o fase final (s’estructura com una jornada matemàtica amb un component lúdic)

Amb aquesta activitat es proposa:

Potenciar el raonament matemàtic a través de la resolució de problemes.

Ajudar als nois i noies a adquirir seguretat i confiança en les seves capacitats per fer matemàtiques presentant-los activitats motivadores i que suposin un repte per a ells i elles.

Mostrar als professors i professores activitats lligades a l’entorn i problemes adequats per a treballar estratègies i desenvolupar actituds positives envers d’aquesta disciplina.

Per a més informació: https://fm.feemcat.org/

Us annexem model de carta per compartir amb els centres.

Us compartim l’article que trobareu al nodes de CRP per si pot ser del vostre interès.