MISSIÓ ESPACIAL RESIDU ZERO

L’Agència de Residus de Catalunya ha creat el recurs educatiu Missió Espacial Residu Zero d’educació ambiental sobre residus amb l’objectiu de facilitar als docents la tasca educativa en l’àmbit de la sostenibilitat. La capsa conté materials educatius per a treballar amb l´alumnat aspectes de la gestió dels residus, començant per la prevenció i acabant amb el reciclatge dels materials. Va destinat a l’alumnat d’Educació Primària.

Cada capsa conté: un conte, un cartell A3, una Guia Docent amb les explicacions dels jocs i cinc jocs de taula. Els jocs són un taulell, sis fitxes i daus per al joc de taula; una loneta gegant i dos daus per al joc de terra i tres capses amb fitxes a dins per als tres jocs restants.

Cada centre o docent pot adaptar els materials segons li convingui (amb l’ajuda de la Guia Docent). El conte és la base per explicar la resta de materials de la capsa i hi ha cinc jocs pensats per dividir l’aula en grups i jugar-hi. Un cop s’ha participat en tots els jocs, hi ha un Trivial en línia penjat a la web que es pot jugar en els mateixos grups o bé amb tota la classe.

També us podeu descarregar els materials per treballar a l’aula en aquest enllaç  podeu  i consultar a continuació la guia didàctica.

Les capses de la missió s’enviaran de manera escalonada als centres educatius de Primària de Catalunya. Si encara no us ha arribat la vostra, podeu fer la petició a la direcció de correu: info@missioresiduzero.cat. De moment, però, podeu disposar de les dues caixes que han arribat al nostre CRP i que podeu demanar a través del formulari de préstec habitual.