Jornades sobre ús català escoles

Els propers dies 27 i 29 d’abril celebrarem en format virtual les VI Jornades de Llengua i literatura catalanes sota el títol Com usem la llengua catalana als centres d’ensenyament?, que comptarà amb la participació d’experts, docents, i el departament d’Educació, per conèixer diversos projectes lingüístics que es duen a terme a les escoles i instituts per fomentar l’ús del català.

Les jornades volen ser un punt de trobada per compartir experiències i posar en comú realitats diverses, analitzar l’estat de la qüestió i conèixer els resultats d’algunes accions concretes.

Per això, us animem a participar i a fer-ne difusió entre els docents, estudiants o futurs professionals de l’educació que creieu que els podria interessar.

En aquest enllaç podeu consultar el programa i formalitzar la vostra inscripció.

Segons informes recents només el 32% de l’alumnat parla habitualment el català als centres d’ensenyament. Per això, ens aproparem a diverses accions que es fan als centres de primària i secundària a favor del català com a eina bàsica en diferents àmbits:

• Per afavorir el seu ús i prestigi com a llengua vehicular entre l’alumnat.
  • Per treballar les habilitats comunicatives, la gestió de les emocions, la perspectiva de gènere i la interculturalitat.
  • Per potenciar ús de la llengua catalana des de l’art i les arts escèniques.
  • Per fomentar ús social del català fora de les aules entre les famílies de l’alumnat de procedència ben diversa, com un pont de trobada multicultural, de comprensió i d’inclusió.

La ponència inaugural sobre Ús social de la llengua catalana entre els joves i en els centres d’ensenyament”anirà a càrrec de Xavier Vila, sociolingüista i professor del Departament de filologia Catalana de la Universitat de Barcelona i director del Centre d’Investigació Sociolingüística.

La cloenda comptarà també amb la participació de Pere Mayans, Cap del Servei de Suports i Recursos Lingüístics del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *