Reunió Escola Rural- ICE – Secretariat- CEIER

El dissabte 10 de novembre, hem tornat a visitar l’escola Ridolaina (Montellà), en un entorn excepcional, presidit per la Serra del Cadí .

A fora el pati, amb calma, ens han rebut les mestres i hem compartit una primera estona on ens han avançat la dinàmica d’aquest dia.
Quan entrem, canviem la nostra petjada, ara més relaxada i tranquil·la. El terra de parquet ens convida a caminar sentint millor les nostres petjades.
El matí ha transcorregut en una atmosfera relaxada on hem pogut veure els diferents Ambients i Racons, conversar amb les mestres de l’escola i entre nosaltres, experimentar, jugar, reflexionar, entendre…per després, amb un esmorzar al davant, poder conversar sobre el què hem viscut, de com han arribat fins aquest punt pedagògic, el seu projecte de treball, les dificultats viscudes.
Pau i entorn privilegiat que les mestres han sabut integrar en el Projecte Educatiu de l’escola. Sense els Dimarts (sortides per l’entorn amb uns bons objectius i amb persones expertes en les matèries), l’escola no seria el mateix, genial!!!
Ens “encomanen” les ganes d’investigar i aprendre. Quan l’entorn ens porta grans oportunitats, com per exemple “un esquelet de cavall”…cal aprofitar-ho i estudiar-ho…
Les famílies són una part Molt important de l’escola. El pati com a espai exterior que també educa.
Aigua, fang, sorra, córrer, grimpar, caminar i passejar,… el fora ens ofereix unes grans oportunitats!!