Kit caixa valors

KITCAIXA VALORS és un recurs que facilita eines per treballar l’educació dels valors ètics i socials. L’objectiu principal és proporcionar recursos atractius, motivadors i senzills perquè mestres i alumnes s’engresquin a desenvolupar activitats que potenciïn el creixement socioemocional i en valors. Les activitats s’ordenen a través de tres kits independents que contenen materials pensats per ajudar a dinamitzar propostes ben definides i fàcils d’aplicar en un grup classe.

Els tres kits són:

  • Identitat
  • Convivència
  • Responsabilitat

A través dels vídeos que trobareu a l’apartat “Materials del recurs”, podeu conèixer de prop cadascun dels kits. D’una manera sintètica i dinàmica es presenten els temes que tracten, els materials que en formen part, les activitats que es proposen i els objectius que es persegueixen. Els vídeos també us poden facilitar la presentació dels materials als companys. Tenen una durada aproximada d’entre 5 i 6 minuts.

Els kits s’acompanyen d’una guia didàctica per al professorat amb explicacions detallades de les propostes que se suggereixen i altres orientacions, i també amb breus reflexions que ajuden a entendre la importància de les activitats plantejades. La guia es pot descarregar en PDF a l’apartat “Materials del recurs”.

El kit Identitat té com a objectiu millorar el coneixement que els nens tenen d’ells mateixos i incrementar l’autoestima. Proposa exercicis per parlar de qualitats personals i per ajudar a identificar i reconèixer les emocions i els sentiments que experimenten les persones. També conté activitats per millorar la concentració i la relaxació, i exercicis de visualització i interiorització.

El kit Convivència té com a objectiu millorar la connexió i la comprensió dels altres. Proposa activitats per millorar l’empatia, per incrementar les habilitats de col·laboració i el treball en equip i per adquirir estratègies de resolució de conflictes.

El kit Responsabilitat té com a objectiu ajudar els alumnes a prendre decisions d’una manera responsable i coherent amb els valors que tenen i promoure la reflexió sobre els tipus de responsabilitats que hi ha. Proposa activitats per ajudar a planificar els passos que cal fer per assolir els objectius que cadascú s’hagi fixat, i alguns exercicis que se centren en la gestió de situacions amb una càrrega emocional elevada. Inclou també una activitat que depassa el context escolar i vol implicar la família a desenvolupar una proposta sobre el consum responsable d’aigua.

Les propostes d’aquest recurs estan pensades per al cicle mitjà i superior de primària. Tot i així, moltes es poden adaptar al cicle inicial. També poden ser adequades per a alumnes del primer cicle d’ESO, especialment si mai no han fet activitats d’aquesta mena.

S’indiquen especialment per treballar en l’espai de temps que es dedica a la tutoria i en les assignatures relacionades amb l’ètica, la convivència, la ciutadania, etc.

Aquest recurs es complementa amb d’altres que s’adrecen a l’educació socioemocional i en valors, i que podeu trobar agrupats segons els objectius i continguts, sota aquest mateix projecte: Educació socioemocional.

Els kits es deixen en préstec per separat per un període de quatre setmanes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>