Tallers de teatre per alumnat i professorat

Durant el mes d’abril vam dur a terme uns tallers de teatre per a l’alumnat de la Comunitat de mitjans i la Comunitat de grans per donar suport a la preparació de les obres de teatre que les escoles de primària estan preparant per a la XXXI Mostra de Teatre escolar que enguany serà en línia.

Van ser molts els alumnes que van poder gaudir dels tallers (dos per a cada comunitat) en els quals es van treballar diferents activitats que les nenes i els nens a través de la pantalla van poder practicar.

També es van portar a terme dos tallers dirigits al professorat interessat i que dirigeixen les obres de teatre a les seves escoles. Els tallers es van realitzar els dies 20 i 27 d’abril, amb la inscripció d’una vintena de mestres i professorat.

En aquests tallers, dirigits per la Margarida Julià, directora de l’Escola Municipal de Teatre de Tortosa, va combinar la part teòrica i pràctica del teatre, iniciant el primer taller amb la importància d’ensenyar teatre a la mainada,  veure l’actor com un ofici i com estructurar una classe d’interpretació. La segona sessió va ser pràctica i ens va explicar com treballar amb l’alumnat la concentració, exercicis d’expressió corporal, de veu i dicció, la importància d’escollir un bon text, com fer l’escenografia, el vestuari, i va haver-hi un temps per interactuar amb la Marga on es van formular preguntes i dubtes que sorgeixen durant els assajos.