Préstec de Jocs i materials pedagògics

Al CRP de la Terra Alta tenim jocs i material pedagògics per treballar diferents temàtiques, i aquest curs tornaran a sortir en préstec. Si us interessen, poseu-vos en contacte amb nosaltres a través del telèfon o el correu electrònic.

Us  recordem quins són:

Conserva el teu bosc de pinassa

Material educatiu per a l’alumnat de la comunitat dels grans de primària i primer cicle d’educació secundària, perquè puguin treballar la gestió forestal, com es pot fer de manera sostenible i compatible amb la biodiversitat i quines aplicacions particulars té per al cas de la pinassa, espècie amenaçada per diversos factors a Catalunya (incendis, mala gestió, canvi climàtic…)
De l’hort a casa

Recull de materials didàctics adreçats a l’alumnat i el professorat de primària i secundària de Catalunya per treballar l’hort escolar ecològic. A l’interior de la maleta es troben propostes d’activitats fàcils d’integrar en projectes escolars destinats a desenvolupar, a partir de l’hort escolar ecològic, competències orientades a fer un ús responsable dels recursos naturals i tenir cura del medi ambient.
Joc d’Olívia

Jocs concebuts com una ajuda per iniciar-se en el coneixement i l’ús de la llengua catalana. Són: el “Quinto de noms” i el “Quinto d’accions” que contenen, cada un, un tauler de joc, 84 targetes per al conductor del joc, 1 bossa de roba, 30 cartons i 14 fitxes. L’altre joc, “Cartes de personatges”, consta de 48 cartes on hi ha, repetides, les fotografies de 24 personatges diferents. S’acompanya d’un llibre amb les característiques i les instruccions dels jocs. Cada joc permet diverses possibilitats d’utilització del material. Les propostes estan adreçades a diferents nivells desconeixement de la llengua.

Irènia. Jocs de pau.

Paquet de quatre jocs de taula d’educació per a la pau i el desenvolupament, fruit de l’experiència d’un col·lectiu de professionals i docents, conscients de la necessitat de treballar cap a una cultura de la pau mitjançant l’educació per a una ciutadania responsable. Va dirigit a primària; cicle mitjà; cicle superior; secundària; secundària obligatòria

El joc el composen quatre carpetes (una per a cada joc) i un mapa de la Mediterrània i un tauler de roba per executar els jocs “Entreterres” i “Aigua Plis Plas, ús i abús de l’aigua a la Mediterrània”. Segons les característiques del joc, cada carpeta aplega, cartes, fitxes, daus, imatges, peces de fusta per a la construcció d’un trencaclosques, etcètera. A més cada joc s’acompanya d’una petita guia didàctica amb les seves característiques i instruccions particulars, i amb bibliografia complementària.

Diversita’t

Aquest material és un recurs per a mestres i educadors per a treballar la diversitat a partir de la música. Les seves autores ofereixen orientacions i criteris, i remarquen, més enllà de les activitats, la gran importància de l’acompanyament educatiu a l’hora de dur-les a terme. El material consisteix en un dossier de 170 pàgines on es recullen les propostes i dos CD amb els enregistraments de les músiques.
Viure a Catalunya. Fes memòria

Viure a Catalunya. Fes memòria. Jocs per treballar vocabulari del nivell inicial de la llengua catalana. Joc que es deriva de les làmines Viure a Catalunya i que permet treballar de forma lúdica el vocabulari dels temes de les làmines.
Código  Tilde

Sempre has tingut dificultat a localitzar la síl·laba tònica, a accentuar les paraules, a diferenciar un diftong d’un hiat … Ara és el teu moment. Un joc de 91 cartes amb 3 nivells en format i metodologia SCAPE ROOM. El primer SCAPE ROOM per a la classe, per aprendre i passar-t’ho d’allò més bé pensant, deduint, contrastant i investigant sobre cada prova a passar. Per a alumnes a partir de 6è de primària- Especialment indicat per a l’ESO. Activitat de llengua castellana.

Aquest joc està creat per Mercè Arce, professora que té una pàgina web amb més activitats lúdiques per aprendre llengua: La hoja del arce

Muntem el nostre poble

Muntem el nostre Poble! És un material per desenvolupar l’educació per la ciutadania al segon cicle de l’ESO ideat pel Grup de Recerca en Educació Intercultural de la Universitat de Barcelona. El material Muntem el nostre poble es presenta en una caixa que inclou les fitxes del joc, la guia didàctica per al professorat i un llibre d’instruccions.
Fem paraules

Jocs d’aprenentatge dirigit a infants entre 3 i 6 anys, per associar so i grafia i aprendre a escriure paraules. Indicat per treballar fonètica i fonologia, en format gràfic.
Sons de lletres

Material per aprendre a identificar i classificar els fonemes segons el punt i el mode d’articulació. 14 bases 17,5×20 cm, 56 cartonets + fitxa didàctica.
No t’escapis de la indústria

És un joc per fomentar les vocacions en l’àmbit industrial adreçat a alumnat de cicle superior de primària i de 1r i 2n de secundària. El joc presenta un repte que els alumnes, per grups, han de resoldre. Consta d’un tauler físic amb fitxes de rol i d’objectius i d’una aplicació web que trobareu a https://notescapisdelaindustria.cat/