L’Escola Doctor Ferran de Corbera apadrinarà el Poble Vell

L’alumnat de 4t, 5è i 6è, de l’Escola Doctor Ferran de Corbera apadrinaran el Poble Vell de la seva població. Molt a prop d’on es va lliurar la Batalla de l’Ebre, l’antiga població va patir la guerra de manera molt particular. Les parets de les cases quedaren foradades per les bales i clivellades per la metralla. Gairebé tot el poble va ser enderrocat per les bombes. Avui tot i que és un espai recuperat, per part del COMEBE i la Generalitat, és important que els nens i nenes sàpiguen què va passar i que coneguin una mica més la seva història.

Els nostres avantpassats ens han deixat un llegat valuós que moltes vegades desconeixem o no li donem la importància merescuda. Molts cops hem donat  l’esquena al nostre patrimoni i no hi ha hagut la sensibilitat social necessària per a conservar-lo. Durant molts anys el nostre patrimoni històric i cultural s’ha anat degradant i, en alguns casos, destruint.
Qualsevol intent d’esbrinar el nostre passat, de conèixer una mica millor la nostra història, al cap i a la fi recuperar la memòria col·lectiva d’un poble, no és més que la voluntat ferma d’afermar qui som i d’on venim per poder, sòlidament, decidir cap on volem anar.

dsc_0009