La Trena

Avui al divendres coeducatiu us presentem una obra de teatre  titulada La Trena. En aquests moments s’està representant arreu de Catalunya i està interpretada per Cristina Genebat, Marta Marco, Carlota Olcina i Clara Segura que també n’és la directora.

Aquesta obra és l’adaptació del llibre escrit en francès de Laetitia Colombani amb el  títol, La Tresse, escrita el 2017, que va ser un  gran fenomen editorial de vendes i va ser traduïda a 28 llengües.

És una obra coral i tracta sobre la història de tres dones que nascudes en diferents parts del món, comparteixen uns sentiments, unes idees, uns valors i sobretot els uneix el coratge i una ànsia de superació. Són tres heroïnes:

L’Smita viu a Badlapur, a Índia, és una intocable i ella, el seu marit conformista i la seva filla petita viuen de recollir els excrements d’una casta superior. Cansada de la situació i decidida a lluitar perquè la seva filla pugui tenir una vida millor anant a l’escola i estudiar, decideix fugir amb la seva nena.

La Giulia treballa a Palerm en una empresa familiar confeccionant perruques amb cabells naturals. El seu pare sofreix un accident i descobreix que el negoci està a punt de fer fallida. Però ella, al contrari de la seva mare i la seva germana, no es rendeix i lluitarà per aixecar el negoci de nou.

I la Sarah treballa a Montreal, és una advocada que triomfa en la seva feina a costa de dos matrimonis fallits i tres fills a qui no ha tingut temps de veure’ls créixer. Un dia, en una visita mèdica li diagnostiquen càncer de mama. Aquest fet farà que la seva vida es replantegi totalment de nou, i haurà d’escollir el que és més important per a ella.

Aquestes tres dones que  no es coneixeran mai tenen un punt en comú: es rebel·len contra les adversitats que els ha donat la vida i lluitaran per sortir-se’n i superar aquests infortunis. Els seus camins aniran formant una trena com a metàfora de viure sense opressió, amb força, voluntat i sobretot esperança.

No us desvetllem quina és la connexió real del títol La Trena amb les tres dones, encara que potser us hem donat algunes pistes perquè ho descobriu. Us animem a llegir-lo i a veure l’obra de teatre. Ah! i la pel·lícula que recentment ha sortit (2023).