La ciència en primera persona 17-18

El Departament d’Ensenyament organitza amb la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) diverses activitats educatives emmarcades en la Setmana de la ciència.
Us anunciem que pel 15 de novembre de 2017 està previst reeditar l’activitat La ciència en primera persona, en el marc de la qual s’ha previst realitzar fins a 100 tallers presencials simultanis, en col·laboració amb la FCRi per als alumnes de 3r o 4t de l’ESO.

L’activitat es fonamenta en l’organització de conferències – col·loqui simultànies, adreçades a l’alumnat de secundària, amb el títol genèric “La ciència en primera persona”. Les conferències van a càrrec de persones dedicades a la investigació que explicaran la seva tasca, tant des del vessant científic com humà.

El fil conductor de l’edició d’enguany és el turisme sostenible, amb motiu de la celebració de l’Any Internacional del Turisme Sostenible per al Desenvolupament, promogut per Nacions Unides, que aspira a sensibilitzar els responsables de prendre decisions i el públic en general de la contribució del turisme sostenible al desenvolupament.

L’Any Internacional del Turisme Sostenible per al Desenvolupament posa èmfasi en el paper del turisme en cinc àmbits clau: 1) creixement econòmic inclusiu i sostenible; 2) inclusió social, ocupació i reducció de la pobresa; 3) ús eficient dels recursos, protecció ambiental i canvi climàtic; 4) valors culturals, diversitat i patrimoni; i 5) la comprensió mútua, pau i seguretat.