La boda de Rosa. Divendres coeducatiu

Avui al #divendrescoeducatiu us presentem aquesta pel·lícula que ens ha semblat interessant per treballar alguns aspectes coeducatius per a l’alumnat d’ESO i Batxillerat.

La boda de Rosa és una pel·lícula d’Icíar Bollaín que es va estrenar el 2020 i tracta sobre la decisió que pren una dona, cansada de totes les pressions socials que pateix: trobar-se amb ella mateixa per tornar a ser feliç i recuperar  la llibertat que havia perdut degut a les seves responsabilitats de la vida diària.

La Rosa, interpretada per Candela Peña, té 45 anys, és modista de cine, porta una vida avorrida, monòtona, sempre és el mateix i sempre està pensant en la seva família: pendent del seu pare, de la seva filla, deixant-se portar pels seus germans, els seus amics, sempre escoltant els altres, i sense que ningú mai l’escolti a ella. Però un dia es rebel·la contra tot això i decideix centrar-se en ella mateixa: en els seus somnis, en els seus desitjos, a escoltar-se, a respectar-se, a estimar-se. I així doncs, decideix casar-se sola per segellar aquest compromís amb ella mateixa.

En un moment de la pel·lícula, la Rosa diu: “Quiero empezar una nueva vida. He decidido comprometerme conmigo misma. Prometo respetarme, cuidarme, perdonarme, quererme todos los días de mi vida”.

No serà fàcil portar a terme la decisió presa: es trobarà amb els obstacles de totes persones pròximes a ella i fins i tot creuran que ha perdut el seny.

En aquesta pel·lícula, en clau de comèdia, la directora, ens parla de comunicació, de reconciliació, compromís i unió amb un mateix.

Alguns materials didàctics que us poden ajudar a treballar la pel·lícula amb el vostre alumnat d’ESO: La boda de Rosa; material d’Educación punto cero i l’article de El País La coherencia de la extravagancia.