Jornada Apadrinem Patrimoni

Dissabte dia 6 d’octubre va tenir lloc al Servei Educatiu del Baix Ebre la Jornada Apadrinem Patrimoni, activitat del PFZ interzona, que va comptar amb dos conferències i l’intercanvi d’experiències de tres centres educatius de les Terres de l’Ebre.

La jornada la va presentar la directora dels ST d’Ensenyament de les Terres de l’Ebre, la sra. Montserrat Perelló Margalef.

A la primera ponència, amb la Cristina López vam conèixer el Programa Patrimonia’m, que està sota el mateix paraigua que el Programa Apadrinem Patrimoni. Vam recórrer la Barcelona antiga i medieval explicant com treballen els centres educatius l’apadrinament.

Pep Badia, director del Camp d’Aprenentatge del Delta de l’Ebre ens explicà què són els Camps d’Aprenentatge, la tasca que realitzen, els diferents programes que es treballen, alguns dels quals estan molt relacionats amb l’Apadrinem Patrimoni.També destacà la importància de les noves tecnologies en els projectes amb apps com el Mobile History Map, l’Aurasma, entre d’altres

I les tres experiències que es van presentar: La ruta de Picasso per Horta de Sant Joan, de l’Escola Montsagre, El parc dels xiribecs  de l’Escola Miquel Granell d’Amposta i Els Reials Col·legis i la figura de Cristòfol Despuig, de l’Institut Cristòfol Despuig van ser molt enriquidores per donar a conèixer al professorat assistent, apropar-lo al programa i animar-lo perquè l’iniciïn als seus centres educatius.

La cloenda va anar a càrrec de la sra. Nuria Estrada, cap de secció dels ST que va encoratjar els mestres i professors a participar en el programa, per la transversalitat, la interdisciplinarietat i el treball per competències bàsiques que suposa el programa.