Els fons marins de les Terres de l’Ebre: Taller de formació internivells

Data: 4 de juliol
Lloc de realització: Platges de Sant Jordi i Cala Vidre, a l’Ametlla de Mar.
Punt de trobada: Castell de Sant Jordi d’Alfama (Urb. Les Tres Cales, l’Ametlla de Mar)
Horari: de 9 a 14h

Donar a conèixer una activitat divulgativa del territori apta per a xiquets/es a partir de 3er de primària i actualitzar els continguts i coneixements del professorat sobre els valors de la costa i fons marins ebrencs.

Objectius:
– Despertar la curiositat vers la biodiversitat marina de la costa ebrenca.
– Aprendre a distingir la fauna i flora que puguin trobar amb facilitat a les roques, dins l’aigua o a la vora de la mar.
– Conscienciar de les problemàtiques actuals que afecten el mar: espècies invasores, plàstics…
– Fer esport i activitat física.

Continguts:

– Presentació de l’activitat d’snorkel educatiu per a escolars (15′) + presentació d’altres activitats complementàries sobre el mar (15′)
– Taller a escollir (1h): es realitzaran 3 tallers simultanis dels quals se n’hauran de triar 2 i es faran rotatius.
1) Plàstics Zero (es tractarà la problemàtica dels plàstics)
2) Endevina qui sóc (descoberta de les restes marines de la platja)
3) Aquest peix qui és? (es parlarà del món de la pesca i els diferents arts, i s’ensenyarà a reconèixer la fauna marina a través de classificar un descarte pesquer).

– Xerrada dinàmica sobre els ecosistemes marins de les Terres de l’Ebre i la fauna i flora que allotgen (1h) + debat, preguntes i consultes (30’)
– Sortida guiada d’snorkel educatiu -immersió lleugera amb ulleres i tub- (2h, entre equipar-se , temps d’aigua i desequipar-se)

Organitza: Plàcton Divulgació i Serveis Marins
INSCRIPCIÓ