Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones

El Departament d’Educació, a propòsit del Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones, vol remarcar la necessitat, avui i cada dia, de treballar intensament i prendre consciència sobre la importància de la prevenció i la detecció de la violència masclista.

En el marc del Protocol de prevenció, detecció i intervenció davant la violència masclista entre l’alumnat, publicat recentment, el Departament d’Educació posa a l’abast dels centres educatius un Programa  formatiu de Prevenció  i intervenció davant la violència masclista  destinat a docents, alumnat i famílies.

Aquests materials formatius es presenten sota la campanya anomenada “NO + violència masclista. Desemmascarem-la! i responen al convenciment de la necessitat de visualitzar, identificar i abordar totes les formes, àmbits i expressions de la violència masclista que afecten els nostres infants i joves.  Per elaborar-los, el Departament d’Educació ha comptat amb la col·laboració d’entitats expertes en la prevenció de la violència masclista, com són Coeducacció i Fundació Aroa

Des dels centres educatius us proposem que dugueu a terme actuacions concretes amb la finalitat de promoure un canvi d’actituds, creences i comportaments per part de tota la comunitat escolar, de cara a sumar sinergies i esforços per visualitzar tot tipus de violència masclista.

Podreu trobar materials i recursos a la pàgina web de l’XTEC

Podeu difondre les fotos o vídeos de les vostres actuacions a les xarxes socials amb l’etiqueta #obrimelsulls25N#desemmascarem amb menció @xtec