Dia Internacional contra l’Homofòbia, la Lesbofòbia, la Transfòbia, la Bifòbia i la Interfòbia

El dia 17 de maig es commemora la lluita contra l’LGBTI-fòbia. El seu objectiu és conscienciar sobre les violències i discriminacions que pateixen les persones del col·lectiu LGBTI+.

És una de les diades de commemoració del col·lectiu LGTBI+ més conegudes i amb més ressò en l’àmbit internacional, amb accions en més de 130 països, reconeguda per diversos estats i institucions internacionals, com el Parlament Europeu o l’Organització de les Nacions Unides.

Des de l’àmbit educatiu, recordem que cal treballar per garantir els drets de les persones LGBTI+ (lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres, intersexuals…) a fi que la identitat afectivosexual de tots i totes sigui viscuda de forma saludable, personal i única.

Acompanyem en l’educació afectivosexual de l’alumnat, fomentem un esperit crític envers els estereotips de gènere limitadors, treballem per unes relacions lliures de conductes abusives.

El Departament d’Educació a la pàgina de l’XTEC ha elaborat unes propostes d’actuació: juguem al mini mons; expliquem un conte; comentem un curt metratge; i escoltem veus expertes.

També podreu trobar recursos didàctics que poden ser del vostre interès.