Ahir va tenir lloc la VII Trobada pedagògica de la Terra Alta, centrada en Neurociència i educació. Per això a la conferència marc de la jornada es va convidar al Doctor en Biologia, David Bueno, perquè ens parlés d’aquest tema. La segona part, va anar càrrec de Maria Navarrete, formadora externa de l’Escola 21, màster en educació emocional i experta dinamitzadora que ens aportà la part pràctica de tots els conceptes que havíem escoltat al David Bueno.
Valorem molt positivament la jornada, 179 inscripcions, a més de molts altres participants que no eren del Departament d’Ensenyament a qui se’ls havia convidat pel gran interès que tenien d’escoltar el ponent i participar en el taller.
En aquesta jornada van intervenir la directora dels ST Terres de l’Ebre d’Ensenyament, sra. Montserrat Perelló; l’alcalde de Gandesa, el sr. Carles Luz; el director de l’Institut, el sr. Ricard Marrugat; el director del CRP, sr. Jaume Escudé; i l’inspector de zona, sr. Toni Martí. També hi van participar la inspectora en cap, sra. Imma Obiol; la inspectora en cap adjunt, sra. Lourdes Ambrós; i la cap de secció, sra. Nuria Estrada.
Destaquem algunes paraules del David Bueno:
La mirada d’aprovació del mestre és més gratificant que un 10.
Els humans som creatius per naturalesa, però la creativitat és màxima amb els nens, perquè no tenen idees preconcebudes. Per un nen una ampolla d’aigua pot ser un coet. Això és creativitat. Aquí l’error seria que els pares, veient que li agraden els coets, n’hi compressin un. Que jugui amb l’ampolla! Les neurones estan connectades per fer aquest exercici, i si li compren el coet li estaran mutilant aquestes connexions.
Si és feliç, bé. Si s’agobia, malament. Cal fixar-s’hi, per no anar massa enllà i generar estrès. També perquè els nens necessiten avorrir-se. És un altre tipus d’aprenentatge. Quan t’avorreixes tens temps per ser tu mateix: penses, decideixes què fer. Les persones que de petites tenen temps per autoorganitzar el seu temps -al final avorrir-te és això- de grans tenen millors funcions executives. Prendran decisions amb més facilitat.