Concurs Contes a l’sprint: literatura i creativitat

El CESIRE  Àmbit lingüístic organitza un concurs que impulsa la literatura i la creativitat a les aules, i fomenta l’interès per l’escriptura, així com la valoració de la llengua com a element lúdic i creatiu. Alhora també s’impulsa el tractament integrat de llengües al centre i el treball col·laboratiu entre l’alumnat.

El certamen té dos fases.

La primera fase, Contes a l’sprint

En què consisteix? Escriure un conte guiat (a partir d’unes instruccions i alguns elements que l’atzar decidirà), en equip, en un temps determinat (2 hores i mitja), tot creant un objecte associat al conte, en qualsevol de llengües del centre (català, castellà, anglès).

On i amb qui? Al propi centre, amb alumnat de l’ESO i un equip professors que dinamitzin l’activitat a partir de les instruccions del concurs.

Com? A partir d’una dinàmica que trobareu a l’apartat Materials i instruccions i d’un treball en equip del professorat del centre.

Quan? Els centres poden participar-hi en paral·lel a la realització de Problemes a l’esprint, incloure-ho com a activitat dins la diada de St. Jordi o bé triar una altra data abans de la diada de St. Jordi per poder enviar els contes guanyadors al CESIRE i poder-los publicar a la nostra pàgina web. Els contes guanyadors ens els heu d’enviar al correu del CESIRE (cesire@xtec.cat), seguint el format corresponent, abans del 30 d’abril 2020.

En què consisteix? En la transformació dels contes escrits guanyadors de cada centre (un per 1r i 2n, i un altre per 3r i 4t) per a la seva dramatització.

Com? Per fer la transformació es facilita als alumnes, el mateix dia del concurs, una base d’orientació amb forma de pòster de grans dimensions que permet el treball col·laboratiu entre els alumnes i anar construint aquesta transformació pas a pas.

Quan? Data prevista 21 de maig (9:00 h -14:30 h) a la seu del CESIRE (Avinguda Drassanes 10, Barcelona)

En cas que el nombre de grups superi la capacitat d’espai del CESIRE, haurem de fer un sorteig i us comunicarem els grups que finalment hi poden participar.

Formulari d’inscripció a Escenes a l’esprint (inscripció data límit prevista 8 de maig de 2020)