Com potenciar el diàleg a l’aula?

Saber dialogar és una capacitat bàsica de tot ésser humà. Però com tota capacitat necessita d’un aprenentatge per poder-se dur a terme. Cal que exercitem els nostres alumnes des de molt petits en l’escolta atenta, l’ús de les paraules adequades, la sinceritat, la comunicació espontània, el respecte… i valorar com es veuen a ells mateixos i respecte als altres.

En aquest article exposo la importància de potenciar el diàleg a l’aula i de quina manera pots treballar-ho amb els infants.

Hi ha una frase que m’agradaria destacar:

Ningú s’educa a ell mateix, les persones s’eduquen entre si, mediatitzades pel món.   Paulo Freire

Nati Bergadà