El passat dissabte dia 26 de setembre va tenir lloc la IX Trobada pedagògica corresponent al curs 2019-2020 que vam haver d’ajornar el curs passat degut a la pandèmia de la Covid-19.
La jornada realitzada a través de videoconferència va comptar amb el mestre Dimas Fàbregas de l’Escola La Immaculada de Vilassar de Dalt i Montserrat Cortadellas, tallerista de diferents centres educatius del Priorat i Baix Camp.
Dimas Fàbregas en la seva conferència L’art per capgirar l’aula ens va parlar de processos creatius centrats en la indagació i recerca, i de la importància dels resultats d’aquests processos creatius, amb l’avaluació formadora i formativa. I de la importància de l’art contemporani a l’escola perquè és l’art que parla de nosaltres i ajuda l’alumnat a fer preguntes i a buscar respostes. Ens va ensenyar com treballen al seu centre, aportant activitats com l’artista de la setmana i la maleta de l’artista, entre d’altres.
Amb la Montserrat Cortadellas ens vam endinsar en la comprensió del paisatge, primer en una part teòrica i en una segona part, en quatre tallers simultanis, amb molta interacció per part del professorat, en els quals havien de fer aportacions de com treballar a l’aula, aprofundint en: el que veiem, el paisatge vist des de fora, sense implicar-nos; el que vivim, és a dir el que estem sentint en el paisatge, què està passant, la implicació de l’home en la natura, participant, entrant dins del paisatge; el que caminem, fent un canvi de mirada per veure les coses d’una altra manera i captar de nou la realitat; i el que transformem ens ha fet veure com la intervenció de l’home transforma els sistemes naturals i segons com intervingui provoca canvis.
Si cliqueu damunt trobareu les aportacions que van fer els quatre grups.