AproPA’t. II Jornades Patrimoni

El passat dia 11 de novembre al Museu de les Terres de l’Ebre a Amposta va tenir lloc la primera part de les II Jornades de Didàctica del Patrimoni a les comarques de Tarragona i Terres de l’Ebre. El tema marc que es va tractar va ser Projectes col·laboratius entre centres educatius i museus. La jornada va estar organitzada pel Departament de Cultura i va comptar amb el suport del CRP del Montsià.

A la primera part de la jornada hi va haver dos ponències dels professors de la UB Fernando Hernández i Neus Sallés.

El tema de la conferència de Fernando Hernández  va ser Aprendre en els museus i els centres escolars per projectes d’indagació: El professor va reflexionar sobre el sentit que pot tenir aprendre per projectes i el paper que els museus poden tenir a l’hora d’expandir-se i tenir relacions.

La Neus Sallés ens va aportar casos pràctiques a través dels seus estudis en escoles de primària. El títol de la seva ponència va ser: Un tresor per educar: nous retrobaments per les escoles i museus.

Després de la pausa-cafè, vam dedicar un temps al Cafè de l’Apropa’t que va consistir en un intercanvi de reflexions  de les dos ponènecies, en petits grups, que després vam traslladar en forma de pregunta als conferenciants.

Seguidament es van presentar dos experiències de centres educatius: El vol de l’esparver a càrrec del Camp d’Aprenentatge del Delta de l’Ebre i Apadrinem el nostre patrimoni a càrrec de l’Escola Puig Cavaller i el CRP Terra Alta.

En el vermut de l’Apropa’t, de nou en petits grups, hi va haver un intercanvi d’experiències entre els participants. Va ser molt participatiu i enriquidor per part de tots els inscrits a la jornada en la qual hi havia estudiants universitaris, personal dels museus i professorat.

La jornada va  acabar amb una degustació de productes típics.

Algunes fotos de la jornada