8M. Invertim en les dones: accelerem el progrés

Avui avancem el #divendrescoeducatiu perquè divendres és 8 de Març, el Dia Internacional de les Dones i sota el lema que l’ONU proposa per aquest 2024 Invertim en les dones: accelerem el progrés, el Departament d’Educació proposa activitats que podeu treballar en aquesta data als vostres centres educatius amb el vostre alumnat.

Aquestes dinàmiques tenen per objectiu sensibilitzar l’alumnat i tota la comunitat educativa sobre els drets de les dones i la necessitat de treballar per a un futur en què sigui important la cura personal, col·lectiva i mediambiental.

Destaquem algunes lectures que ens ofereixen:

Perspectiva de gènere i coeducació: lectures infantils i juvenils per treballar dins i fora l’aula. De Rosa Sensat.

Guia de contes i novel·les per la igualtat de gènere i la violència zero (de 3 a 18 anys). De Fundesplai.

I de cinema coeducatiu: Coeducació audiovisual. Materials del Departament d’Educació elaborats per Drac Màgic.

La Nati Bergadà també proposa un recull de contes que poden ser útils per treballar amb els infants i joves la coeducació i la igualtat de gènere: 70 contes per treballar la coeducació i la igualtat de gènere