#100tífiques

Com sabeu, el proper 11 de febrer s’organitza la tercera edició de  l’esdeveniment #100tífiques. Aquestes xerrades estaran dirigides a un públic d’entre 11 i 12 anys (6è de primària i 1r de secundària).

S’ha ampliat el termini d’inscripció fins al dia 20 de gener.

#100tífiques és una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

L’objectiu del projecte és fer visible i destacar la rellevància i el paper estratègic de les dones a la ciència i la tecnologia, tot fomentant accions conjuntes entre científiques d’acadèmia i d’empresa. El programa té la vocació de fomentar una relació més directa i recíproca entre la ciència i la societat, i molt especialment d’incrementar la consciència d’aquest col·lectiu i eixamplar-ne l’espai.

A causa de la situació actual de pandèmia, farem les visites mitjançant plataformes en línia. Amb aquest format augmentala capacitat d’arribar a un nombre més elevat de centres ubicades a totes les àrees i oferir un repositori de sessions enregistrades perquè els estudiants puguin explorar més tard altres disciplines científiques i experiències professionals. La majoria de les visites es realitzaran en català o castellà i algunes científiques poden oferir les xerrades en anglès.  En el formulari s’ha demanat quines àrees docents tenen interès les escoles per tal de tenir més clara el mapa d’interessos de les escoles participants i la identificació d’un responsable de l’activitat que serà la persona que estableixi el contacte amb la científica, li proveeixi un espai per fer la xerrada virtual i vetlli perquè el centre segueixi les activitats proposades en el projecte.

L’assignació de les científiques a les escoles es comunicarà el 29 de gener i la primera setmana de febrer el centre podrà establir contacte amb la científica per preparar millor la seva visita. Cada centre educatiu pot demanar només una xerrada amb una científica.

Tant de bo arribem a un major nombre de centres educatius i a tot el territori i aconseguim  fer visible i destacar la rellevància i el paper estratègic de les dones a la ciència i la tecnologia. Si teniu cap pregunta o dubte, feu-nos-ho saber.

Els centres interessats cal que ho facin mitjaçant el web: http://100tifiques.cat

Primer caldrà que facin la inscripció al web i omplin el formulari adjuntant en pdf la carta la compromís.

Es farà el possible per atendre totes les demandes, no es pot garantir que la temàtica triada pel centre sigui l’especialitat de la científica. Farem les assignacions prioritzant l’ordre d’inscripció.

Preguem que el centre afegeixi al formulari un enllaç de VC on es pugui fer el contacte amb la científica assignada a partir del 29 de gener.