Teatre en anglès: The Plastic Mermaid

El proper dimarts 21 de juny a les 11h tindrà lloc a la sala del cinema de la SUG de Gandesa l’espectacle en anglès The Plastic Mermaid de la companyia Jumping Ducks, adreçat a tot l’alumnat de 3r, 4t, 5è i 6è de primària de les escoles de la comarca. Aquesta proposta està organitzada pel Servei Educatiu de la Terra Alta i finançada pel Consorci Erasmus+ Terra Alta, essent gratuïta per tot l’alumnat. Aquesta activitat va enfocada a fer difusió del projecte Erasmus+ entre l’alumnat de la zona, arribant així a més de 400 alumnes. A més a més de gaudir de l’espectacle, se’ls obsequiarà amb un petit detall i un tríptic informatiu.

Així mateix, la temàtica de l’obra s’alinea perfectament amb una de les línies d’acció principals del nostre projecte Erasmus+: la sostenibilitat i la cura del medi ambient, valors que volem fomentar entre l’alumnat. Seguidament, podreu llegir un breu resum de l’obra:

L’Ariel és una sirena que des de fa anys col·lecciona objectes ‘preciosos’ que venen de fora del mar. Cada cop n’hi ha més i al mar hi ha dies que no hi arriba ni la llum del sol ni l’oxigen… tot són plàstics! L’Ariel sortirà a investigar què està passant, però la bruixa Úrsula només li pot donar cames a canvi de la seva preciosa veu. Mentrestant, l’Èric, un jove pescador, està molt amoïnat perquè fa mesos que no pesca peixos, sinó que torna amb les xarxes plenes de plàstics que algú aboca al mar. Potser la nova empresa de reciclatge dels germans més rics del poble, la Sue i el Joe, hi té alguna cosa a veure? Aconseguirà l’Ariel fer-se entendre i explicar als humans què està passant? La creurà l’Èric quan li digui que és una sirena? Quins paranys els posaran els germans per continuar-se enriquint i contaminant?

En aquesta versió del clàssic de Hans Christian Andersen es reflexionarà sobre la utilització del plàstic en la nostra vida quotidiana i es parlarà de les accions que encara podem fer per salvar els nostres oceans i de retruc el planeta i a nosaltres mateixos.