Setmana BIO a l’escola

Enguany arribem a la setena edició de la Setmana Bio per l’alimentació ecològica amb l’objectiu comú de promocionar i donar a conèixer la producció i alimentació ecològiques entre la població. Com bé sabeu des de fa tres edicions també hi ha l’apartat dedicat a la comunitat educativa, que sota el nom de Setmana Bio a l’escola estén les activitats a l’entorn educatiu, tant a l’alumnat com a les famílies. Enguany, la celebració d’aquesta setmana serà del 19 al 27 d’octubre.

Per facilitar la participació de tots els centres educatius en aquesta iniciativa, des del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació ens oferim a ajudar als CRPs mitjançant els tècnics Dinamitzadors Territorials en producció agroalimentària ecològica, els quals són els encarregats de la gestió territorial de la Setmana Bio.

Com es pot fer efectiu el suport dels tècnics territorials a les escoles per organitzar activitats?

La Setmana Bio a l’escola s’estructura a partir de les activitats que els mateixos centres educatius proposen i inscriuen a la web de la Setmana Bio. Moltes vegades en plantejar una activitat els centres volen comptar amb la presència d’un operador i/o elaborador ecològics  o volen visitar una finca o un obrador on es treballi de forma ecològica. En aquests casos es pot recórrer a la figura del Tècnic dinamitzador, que és la persona a territori que té el coneixement de totes  les empreses que treballen en producció ecològica a la seva zona i poden proposar al centre la millor opció d’acord amb les seves característiques i interessos.

Una altra possibilitat de col·laboració seria gestionar, a través del dinamitzador territorial, una trobada entre diferents centres de la mateixa zona per explicar el projecte i ajudar a les escoles a plantejar activitats.

En aquest enllaç trobareu el quadre de dinamitzadors territorials del Departament amb les seves dades de contacte.

També us annexem un full informatiu sobre la Setmana Bio a l’escola.

Per a més informació podeu consultar el web http://setmanabio.cat/ i fer-nos arribar els vostres dubtes a info@setmanabio.cat